Page 143 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 143
Metodologija in nekateri vsebinski poudarki
ciljnega raziskovalnega projekta Kulturni
in sistemski dejavniki bralne pismenosti
v Sloveniji

Polona Vilar in Dragica Haramija

V prispevku predstavljamo teoretične podlage, metodološko zasnovo in

nekaj glavnih ugotovitev enoletnega ciljnega raziskovalnega projekta Kul-
turni in sistemski dejavniki bralne pismenosti v Sloveniji (oktober 2015–ok-
tober 2016; financerja Ministrstvo za kulturo RS ter Agencija za raziskoval-
no dejavnost RS; vključene so bile štiri partnerske organizacije: Filozofska
fakulteta UL (Oddelek za bibliotekarstvo, informacijsko znanost in knji-
garstvo), Pedagoška fakulteta UL, Pedagoška fakulteta UM ter Narodna in
univerzitetna knjižnica). Cilji projekta so bili s primerjalnim pogledom na
izobraževalne in knjižnične sisteme nekaterih izbranih držav ter Sloveni-
je identificirati dejavnike, ki vplivajo na stanje bralne pismenosti v Sloveni-
ji, ter predlagati ukrepe na izobraževalnem in knjižničnem področju, ki bi
prispevali k izboljšanju tega stanja. Izbrane države, določene v razpisu, so
bile: Estonija, Poljska, Finska, Japonska, Kitajska (omejili smo se na Hon-
gkong in Šanghaj) ter Singapur. Ključ izbire primerjanih držav, te so bile
podane že v razpisu, so bili dosežki pri raziskavah PISA.

Projekt je potekal v štirih sklopih:
– preučitev izobraževalnih sistemov v izbranih državah in primer-

java s Slovenijo;
– preučitev knjižničnih sistemov (s poudarkom na šolskih in splo-

šnih knjižnicah) v izbranih državah in primerjava s Slovenijo;

143
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148