Page 108 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 108
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes
Varnostno osebje se mora z namenom pridobivanja in izpopolnjeva-
nja strokovnih znanj in spretnosti (Dermol, 2010; Rojc idr., 2006) obvezno
strokovno usposabljati in izpopolnjevati (CoESS, 2013) po programih stro-
kovnega usposabljanja in izpopolnjevanja varnostnega osebja ter glede na
vrsto dela, ki ga varnostno osebje opravlja na področju zasebnega varova-
nja (CoESS, 2013). In obseg teh znanj ter kompetenc so ocenjevali anketi-
ranci, obenem pa opravili lastno oceno vsake posamezne kompetence. S
samim kompetenčnim modelom smo odgovorili na vprašanje, s katerimi
veščinami, znanjem in sposobnostmi doseči kvalitetno uporabo slednjega
v praksi (Čas idr., 2013; Čas idr., 2013a).
Analiza razvoja kompetenc ter zagotavljanje kakovosti
usposabljanj
V projektu KCIVO smo ves čas trajanja spremljali njegovo izvajanje.
Nadgradili in razvili smo ključne kompetence, ki bistveno pripomorejo, ne
le v smislu zagotovitve optimalne kakovosti in zakonitosti izvajanja nalog
varnostnega osebja, ampak tudi prispevajo k večjemu ugledu panoge kot
celote (Čas in Rep, 2015; Klisura, 2016). Slednje je pomembno tudi zaradi
ocenjevanja smiselnosti vsebin (Ermenc idr., 2012). Izvajanje usposabljanj
je bilo ves čas prilagojeno partnerjem, še zlasti z vidika stalnega časovne-
ga pritiska, zato so bile temu primerno organizirane vse izobraževalne ak-
tivnosti. V času trajanja projekta pa smo spremljali tudi potek usposabljanj
in izpopolnjevanj ter dejansko uporabnost kompetenčnega modela in zlas-
ti sledeče (Čas in Rep, 2015):
− aktualnost opredeljenih ključnih kompetenc oz. vsebinskih sklo-
pov usposabljanj in izpopolnjevanj,
− dopolnjevanje seznama ključnih kompetenc oz. vsebinskih sklo-
pov usposabljanj in izpopolnjevanj z novimi ter
− napredek pri razvijanju ključnih kompetenc oz. znanja in spret-
nosti varnostnega osebja.
Napredek smo spremljali s pomočjo testov za preizkus znanja pred
posameznimi usposabljanji in izpopolnjevanji ter po izvedenih usposa-
bljanjih in izpopolnjevanjih. Spremljanje izvajanja kompetenčnega mode-
la in izvajanja programa ter izvedbenega programa usposabljanj in izpo-
polnjevanj je zajemalo tudi zunanje ter notranje vrednotenje uspešnosti,
saj nas je zanimalo kakšen je učinek opravljenih usposabljanj in izpopol-
njevanj na delovno uspešnost ter na zadovoljstvo naročnikov varnostnih
108
Varnostno osebje se mora z namenom pridobivanja in izpopolnjeva-
nja strokovnih znanj in spretnosti (Dermol, 2010; Rojc idr., 2006) obvezno
strokovno usposabljati in izpopolnjevati (CoESS, 2013) po programih stro-
kovnega usposabljanja in izpopolnjevanja varnostnega osebja ter glede na
vrsto dela, ki ga varnostno osebje opravlja na področju zasebnega varova-
nja (CoESS, 2013). In obseg teh znanj ter kompetenc so ocenjevali anketi-
ranci, obenem pa opravili lastno oceno vsake posamezne kompetence. S
samim kompetenčnim modelom smo odgovorili na vprašanje, s katerimi
veščinami, znanjem in sposobnostmi doseči kvalitetno uporabo slednjega
v praksi (Čas idr., 2013; Čas idr., 2013a).
Analiza razvoja kompetenc ter zagotavljanje kakovosti
usposabljanj
V projektu KCIVO smo ves čas trajanja spremljali njegovo izvajanje.
Nadgradili in razvili smo ključne kompetence, ki bistveno pripomorejo, ne
le v smislu zagotovitve optimalne kakovosti in zakonitosti izvajanja nalog
varnostnega osebja, ampak tudi prispevajo k večjemu ugledu panoge kot
celote (Čas in Rep, 2015; Klisura, 2016). Slednje je pomembno tudi zaradi
ocenjevanja smiselnosti vsebin (Ermenc idr., 2012). Izvajanje usposabljanj
je bilo ves čas prilagojeno partnerjem, še zlasti z vidika stalnega časovne-
ga pritiska, zato so bile temu primerno organizirane vse izobraževalne ak-
tivnosti. V času trajanja projekta pa smo spremljali tudi potek usposabljanj
in izpopolnjevanj ter dejansko uporabnost kompetenčnega modela in zlas-
ti sledeče (Čas in Rep, 2015):
− aktualnost opredeljenih ključnih kompetenc oz. vsebinskih sklo-
pov usposabljanj in izpopolnjevanj,
− dopolnjevanje seznama ključnih kompetenc oz. vsebinskih sklo-
pov usposabljanj in izpopolnjevanj z novimi ter
− napredek pri razvijanju ključnih kompetenc oz. znanja in spret-
nosti varnostnega osebja.
Napredek smo spremljali s pomočjo testov za preizkus znanja pred
posameznimi usposabljanji in izpopolnjevanji ter po izvedenih usposa-
bljanjih in izpopolnjevanjih. Spremljanje izvajanja kompetenčnega mode-
la in izvajanja programa ter izvedbenega programa usposabljanj in izpo-
polnjevanj je zajemalo tudi zunanje ter notranje vrednotenje uspešnosti,
saj nas je zanimalo kakšen je učinek opravljenih usposabljanj in izpopol-
njevanj na delovno uspešnost ter na zadovoljstvo naročnikov varnostnih
108