Page 106 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 106
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes
Kompetence varnostnega osebja
Namen projekta KCIVO je bil zagotoviti zakonito, strokovno in humano
izvajanje nalog na področju varovanja ljudi in premoženja ter zadovoljstvo
naročnikov varnostnih storitev in s tem posledično zagotoviti tudi višjo
stopnjo varnosti v Sloveniji. Hkrati pa se je tako tudi partnerstvo lažje pri-
lagajalo trgu in tržnim zahtevam, ki so na področju zagotavljanja zasebne
varnosti zelo zahtevne. Gre za opravljanje nalog varovanja ljudi in premo-
ženja, varovanje oseb, prevoz in varovanje gotovine ter drugih vrednostnih
pošiljk, varovanje javnih zbiranj, varovanje prireditev v gostinskih lokalih,
upravljanje z varnostno-nadzornim centrom, načrtovanje sistemov tehnič-
nega varovanja in izvajanje sistemov tehničnega varovanja. Tudi na podro-
čju zasebnega varovanja je izjemno pomembno, da so zaposleni sposobni
fleksibilno delovati in hitro reagirati na vse spremembe, ki se lahko poja-
vijo v okolju, ki ga varujejo (Čas idr., 2013; Čas in Rep, 2015; Klisura, 2016),
zato je pravi nabor znanj in sposobnosti ključen za kvalitetno in učinkovi-
to opravljanje dela (Dermol, 2010; Florjančič idr., 2004; Mihalič, 2006; Rojc
idr., 2006). Pri tem je pomembno, da je veliko pozornosti namenjeno za-
znavi izobraževalnih potreb, predvsem na podlagi opisov delovnih mest v
povezavi z zahtevanimi kompetencami, kot tudi opravljeni primerjavi med
želenim in z dejanskim stanjem (Dermol, 2010; Ermenc idr., 2012; Moži-
na 2002; Mihalič, 2006; Rojc idr., 2006). Slednje je bilo določeno na podla-
gi ugotovljenih potreb in drugih ugotovitev v raziskavi, ki je bila opravljena
v ta namen. V želji, da bi na najboljši način realizirali zastavljeni cilj, smo
analizirali kriterije usposabljanja, izobraževanja in izpopolnjevanja glede
na panožne profile ter vrsto opravljanja nalog na področju zasebnega va-
rovanja. V izbor so tako vključeni vsi poklici oz. delovna mesta v zasebno
varnostnih družbah. Pri tem smo izpostavljene poklice (profile) opredeli-
li samostojno, saj je bil namen izpopolnjevati in usposobiti celotno zaseb-
no varnostno osebje (Čas idr., 2013). Varnostno osebje smo skupaj z že opre-
deljenimi kompetencami, ki so vključene v katalogih znanj in programe
strokovnega izobraževanja, usposabljanja in izpopolnjevanja (Katalog stro-
kovnih znanj in spretnosti; 2011), razdelili po naslednjem sistemu (Čas idr.,
2013; Klisura, 2016):
− varnostni menedžer oz. varnostna menedžerka,
− varnostnik nadzornik oz. varnostnica nadzornica,
− varnostnik oz. varnostnica,
− varnostnik specialist oz. varnostnica specialistka,
106
Kompetence varnostnega osebja
Namen projekta KCIVO je bil zagotoviti zakonito, strokovno in humano
izvajanje nalog na področju varovanja ljudi in premoženja ter zadovoljstvo
naročnikov varnostnih storitev in s tem posledično zagotoviti tudi višjo
stopnjo varnosti v Sloveniji. Hkrati pa se je tako tudi partnerstvo lažje pri-
lagajalo trgu in tržnim zahtevam, ki so na področju zagotavljanja zasebne
varnosti zelo zahtevne. Gre za opravljanje nalog varovanja ljudi in premo-
ženja, varovanje oseb, prevoz in varovanje gotovine ter drugih vrednostnih
pošiljk, varovanje javnih zbiranj, varovanje prireditev v gostinskih lokalih,
upravljanje z varnostno-nadzornim centrom, načrtovanje sistemov tehnič-
nega varovanja in izvajanje sistemov tehničnega varovanja. Tudi na podro-
čju zasebnega varovanja je izjemno pomembno, da so zaposleni sposobni
fleksibilno delovati in hitro reagirati na vse spremembe, ki se lahko poja-
vijo v okolju, ki ga varujejo (Čas idr., 2013; Čas in Rep, 2015; Klisura, 2016),
zato je pravi nabor znanj in sposobnosti ključen za kvalitetno in učinkovi-
to opravljanje dela (Dermol, 2010; Florjančič idr., 2004; Mihalič, 2006; Rojc
idr., 2006). Pri tem je pomembno, da je veliko pozornosti namenjeno za-
znavi izobraževalnih potreb, predvsem na podlagi opisov delovnih mest v
povezavi z zahtevanimi kompetencami, kot tudi opravljeni primerjavi med
želenim in z dejanskim stanjem (Dermol, 2010; Ermenc idr., 2012; Moži-
na 2002; Mihalič, 2006; Rojc idr., 2006). Slednje je bilo določeno na podla-
gi ugotovljenih potreb in drugih ugotovitev v raziskavi, ki je bila opravljena
v ta namen. V želji, da bi na najboljši način realizirali zastavljeni cilj, smo
analizirali kriterije usposabljanja, izobraževanja in izpopolnjevanja glede
na panožne profile ter vrsto opravljanja nalog na področju zasebnega va-
rovanja. V izbor so tako vključeni vsi poklici oz. delovna mesta v zasebno
varnostnih družbah. Pri tem smo izpostavljene poklice (profile) opredeli-
li samostojno, saj je bil namen izpopolnjevati in usposobiti celotno zaseb-
no varnostno osebje (Čas idr., 2013). Varnostno osebje smo skupaj z že opre-
deljenimi kompetencami, ki so vključene v katalogih znanj in programe
strokovnega izobraževanja, usposabljanja in izpopolnjevanja (Katalog stro-
kovnih znanj in spretnosti; 2011), razdelili po naslednjem sistemu (Čas idr.,
2013; Klisura, 2016):
− varnostni menedžer oz. varnostna menedžerka,
− varnostnik nadzornik oz. varnostnica nadzornica,
− varnostnik oz. varnostnica,
− varnostnik specialist oz. varnostnica specialistka,
106