Page 107 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 107
novi izzivi na področju izobr aževanja var nostnega osebja?

− tehnično zasebno varnostno osebje in
− vodstveno ter drugo strokovno osebje.

Tako je bil pristop k izgradnji modela kompetenc za dejavnost zaseb-
nega varovanja v celoti osredotočen in prilagojen specifiki navedenega stro-
kovnega področja (Čas idr., 2013; Čas in Rep, 2015).

Priprava kompetenčnega modela – metodologija raziskave
Vključeni partnerji so sicer delovali v isti panogi, vendar se je bilo kljub
temu potrebno zavedati tudi specifike dela vsakega izmed njih, zato je bilo
smiselno pripraviti čim bolj fleksibilen in praktično uporaben model. Pa-
nožne profile smo v projektu in raziskavi razdelili v šest skupin in ti so bili
tudi anketiranci. Tako je bilo anketiranih (Čas idr., 2013a; Klisura, 2016):
− 40 varnostnikov od 646 zaposlenih pri vseh partnerjih, kar po-

meni, da je bilo anketiranih 6,2 % vseh zaposlenih,
− 15 izmed tehničnega osebja za svoj profil od 72 zaposlenih – 20,8

%,
− 11 izmed vodstvenega in drugega strokovnega osebja za svoj profil

od 34 zaposlenih - 32,3 %,
− 17 specializantov za svoj profil od 313 zaposlenih – 5,4 %,
− 15 nadzornikov za svoj profil od 41 zaposlenih – 36,6 %,
− 17 menedžerjev za svoj profil od 24 zaposlenih – 70,9 %.

Na tem mestu poudarjamo, da je bilo od vseh zaposlenih v partner-
stvu (1.130 zaposlenih v času prijave projekta) v anketo vključenih 115 ali
10,2 % vseh zaposlenih oz. 13,5 % vseh zajetih v anketo. Ob tem je potrebno
poudariti, da so bili za vsak zgoraj omenjeni profil ocenjevalci tudi mene-
džerji (17), predavatelji (11) in člani izpitnih komisij (10). Tako je pri vsakem
profilu sodelovalo še 38 ocenjevalcev (pomembnih poznavalcev analizira-
ne problematike), z izjemo varnostnih menedžerjev, kjer so bili ocenjevalci
še predavatelji in člani izpitnih komisij (21). Glede na navedeno je mogoče
ugotoviti, da je bil vzorec anketirancev ustrezen in da je mogoče ugotovitve
upoštevati in posploševati, saj smo zbrali podatke na podlagi metode 360
stopinj. S takšno zastopanostjo ocenjevalcev se je omogočil širši in objek-
tivnejši vpogled v dejanske in zahtevane kompetence po posameznih pro-
filih (Čas idr., 2013; Čas in Rep, 2015).

107
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112