Page 105 - Maša Vidmar, Vedenjske težave in učna uspešnost. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes, 30
P. 105
r e z u ltat i

Če povzamemo, dobljeni rezultati kažejo, da so pomembni napo-
vedniki vedenja ponotranjenja otrokovo samouravnavanja in izobrazba
mame, medtem ko posreden učinek maminih značilnosti in starševstva ni
pomemben (kljub temu da so bile vse poti statistično pomembne: mama
→ starševstvo → samouravnavanje → vedenje ponotranjenja). Noben izmed
izbranih napovednikov ne napoveduje pomembno vedenja pozunanjenja.
Pomemben napovednik učne uspešnosti so predvsem otrokove temeljne
kompetentnosti, posredno pa tudi izobrazba mame. Značilnosti staršev-
stva so v modelu z vedenjem ponotranjenja pomembne, v modelu z vede-
njem pozunanjenja pa ne. Tako neposredni kot posredni prispevek (preko
vedenja ponotranjenja) otrokovega samouravnavanja k učni uspešnosti sta
nepomembna. Tudi otrokova nebesedna inteligennost ni pomemben na-
povednik njegove učne uspešnosti. V vseh analizah z napovedniki so osta-
li koeficienti v modelih (nasičenosti, korelacije, avtoregresijske poti in poti
navzkrižnega zamika) zelo podobni kot v modelih brez napovednikov.

105
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110