Page 165 - Rajka Bračun Sova, Umetnina – ljubezen na prvi pogled? Pedagoški pomen interpretacije. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2016. Digitalna knjižnica, Dissertationes 28
P. 165
zetek 165
Umetnostni muzej je avtentično okolje za doživljanje in razume-
vanje likovne umetnosti. Eden pomembnejših dejavnikov, ki v
muzeju vplivajo na ustvarjanje učnega okolja, je muzejska inter-
pretacija. Ta obiskovalcu predstavlja določen okvir za razmišljanje in ve-
lja za temeljno muzejsko poučevalno metodo. Ker muzejski obiskovalci
različno doživljajo in razumejo umetniška dela, saj so za razumevanje li-
kovne umetnosti različno kompetentni, bi pričakovali, da se bodo raz-
likovali tudi muzejski pristopi k interpretaciji umetniških del. Ta naj bi
bila zasnovana tako, da zadovolji potrebe ne samo poznavalcev likovne
umetnosti (strokovne javnosti), ampak tudi in predvsem nepoznavalcev
likovne umetnosti (širše javnosti), ki pri poustvarjanju pomena v mu-
zeju razstavljenih umetniških del razpolagajo z drugačno zmožnostjo
estetskega doživljanja. V raziskavi zato celostno preučujemo pedagoški
pomen interpretacije v slovenskem umetnostnem muzeju. Celostno so
zajeti načini razumevanja umetnosti (obiskovalčeva interpretacija), na-
čini razlaganja umetnosti (kustosova interpretacija) in – ker se ta dva
vidika izkažeta za nekomplementarna – sodobno pojmovanje umetno-
stnega muzeja kot vzgojno-izobraževalne, kulturne ustanove. Raziska-
va je kvalitativna. Izhajajoč iz izkustvenega, disciplinarnega in institu-
cionalnega teoretičnega konteksta v nadaljevanju z intervjuji in opazo-
vanjem preučujemo obiskovalčevo interakcijo z umetninami oziroma
obiskovalčev diskurz, z analizo razstave, knjižnega vodnika in vodenih
ogledov umetnostnozgodovinski diskurz in z analizo nacionalnega pro-
grama za kulturo, kritik in objav o razstavi muzejski diskurz. Triangu-
lacija podatkov je pokazala, da umetnostni muzej ni najbolj dostopen,
Umetnostni muzej je avtentično okolje za doživljanje in razume-
vanje likovne umetnosti. Eden pomembnejših dejavnikov, ki v
muzeju vplivajo na ustvarjanje učnega okolja, je muzejska inter-
pretacija. Ta obiskovalcu predstavlja določen okvir za razmišljanje in ve-
lja za temeljno muzejsko poučevalno metodo. Ker muzejski obiskovalci
različno doživljajo in razumejo umetniška dela, saj so za razumevanje li-
kovne umetnosti različno kompetentni, bi pričakovali, da se bodo raz-
likovali tudi muzejski pristopi k interpretaciji umetniških del. Ta naj bi
bila zasnovana tako, da zadovolji potrebe ne samo poznavalcev likovne
umetnosti (strokovne javnosti), ampak tudi in predvsem nepoznavalcev
likovne umetnosti (širše javnosti), ki pri poustvarjanju pomena v mu-
zeju razstavljenih umetniških del razpolagajo z drugačno zmožnostjo
estetskega doživljanja. V raziskavi zato celostno preučujemo pedagoški
pomen interpretacije v slovenskem umetnostnem muzeju. Celostno so
zajeti načini razumevanja umetnosti (obiskovalčeva interpretacija), na-
čini razlaganja umetnosti (kustosova interpretacija) in – ker se ta dva
vidika izkažeta za nekomplementarna – sodobno pojmovanje umetno-
stnega muzeja kot vzgojno-izobraževalne, kulturne ustanove. Raziska-
va je kvalitativna. Izhajajoč iz izkustvenega, disciplinarnega in institu-
cionalnega teoretičnega konteksta v nadaljevanju z intervjuji in opazo-
vanjem preučujemo obiskovalčevo interakcijo z umetninami oziroma
obiskovalčev diskurz, z analizo razstave, knjižnega vodnika in vodenih
ogledov umetnostnozgodovinski diskurz in z analizo nacionalnega pro-
grama za kulturo, kritik in objav o razstavi muzejski diskurz. Triangu-
lacija podatkov je pokazala, da umetnostni muzej ni najbolj dostopen,