Page 35 - Jonatan Vinkler, Maja Šetinc in Blaž Javornik (ur.). Primož Trubar: Hišna postila 1595. Zbrana dela Primoža Trubarja 9.
P. 35
na I. nedello tiga adventa.
pak ne hote z lubezanjo gori vzeti, ty bodo sedemkrat huiši, kakor so ony
bily, prejdan so k le-timu vukuvi prišli, kakor se povsod vidi. Za tiga volo se
varujte, ta urica gvišnu ne bode vuni ostala, Bug bode takovo nehvaležnost
štraifal, tedaj se bode našlu, kaj je svejt s teim zaslužil. Zatu se vučite le-to
historio tiga današniga evangelia dobru. Zakaj, kadar ty Iudje tiga preroka
nejso hoteli slušati, je tu nam poveidanu, de naš krajl krotak inu ubog pride.
De se my na takovim ubuštvi ne pohuišamo, ni na posvitnu prangainje inu
blagu s teimi Iudi ne ziamo, temuč se vučimo, de my na našim GOSPUDU
Christusu eniga takoviga krajla imamo, kateri je pravičen inu en izveličar inu
nam od greihov inu od te večne smerti hoče inu premore pomagati. Takovo
pridigo bi vy imeili z volo inu z vesseliem gori vzeti inu Boga za njo iz serca
zahvaliti, sicer bote vy tiga Hudiča morali gori vzeti s tuleinjem, jokainjem
inu zobmi klepetainje.
H takovimu opomina nas ta exempel teh apostolov inu drugih ludy, Kai za en folk ta krail
kateri le-tukaj z GOSPUDOM Christusom v Ieruzalem noter teko. Zakaj, Christus ima.
kadar je GOSPUD Christus en krajl, taku more tudi enu krajlestvu ali folk
imejti inu ta isti folk se more s pravo, spodobno službo pruti le-timu krajlu
izkazati, kakova pak ie taka služba, tu nam ta historia cilu lipu na znanje da-
je. Zakaj le-tukaj se ludje najdejo, kateri GOSPUDA Christusa kakor eniga
krajla spoznajo inu se nikar plačio, ne se sramujeio raven tiga revniga ossla
inu uboziga krajla semkaj teči.
Mej teimi istimi so ty apostoli pervi; ti spoznajo GOSPUDA Christusa
za tiga praviga Messiasa, kateri bode pravične sturil inu en izveličar bode
zupar ta greih inu to smert. Za tiga volo perpelajo ony le-tukaj GOSPUDU Ta eden ossel.
Christusu tiga ossla, tu je: ony vižajo h Christusu te Iude, kateri so dosehmal
pod to postavo živeili inu so takovo butoro kakor en ossel nossili. Potle s Tu mladu žerbe.
teim osslom pelajo ony tudi h Christusu tu mladu žerbe, te ajde, kateri še
nejso vuzdani inu pod obeno postavo bily. Zakaj Christus je en izveličar vseh
človekov. Za tiga volo imajo vsi pravi pridigarji inu vučeniki te ludy h Chris-
tusu napelovati inu voditi. Tu je ta ena Božja služba, katera le-timu krailu I.
sliši, de se ima za eniga pravičniga inu izveličarja spoznati, gori vzeti, hvaliti Kaku ludje imajo
inu častiti inu en vsakateri k njemu vižati. le-timu krajlu služiti.
Ta druga Božia služba je, de se ima GOSPUDU Christusu na tem II.
osslu tu »Hozanna!« pejti. Tu je: potehmal so ludje njega spoznali inu ka- Ozianno peiti.
kor eniga izveličarja gori vzeli, taku ony njemu imajo tudi k njegovimu
krajlestvi srečo inu zdravje prossiti inu vse sturiti, kar h gmerainju inu k
rešyreinju njegoviga krajlestva služi; ty pharizeji inu viši farji recite h timu,
kar ony hote, zakaj »Hozanna!« se pravi tulikain na slovensku kakor:
»GOSPUD pomagai, GOSPUD daj srečo timu synuvi Davidovimu.«81 Rav- 81. Mt 21,9.
nu kakor my v Očanašu molimo: »Pridi k nam tvoje krajlestvu,«82 zakai ta 82. Lk 11,2.
Hudič inu njegovi vudi se bodo izkušali, koku bi ony mogli le-tu krajlestvu
pačiti inu to bessedo zatrejti inu falšati. H timu je uže molitve inu prošein
ia potreba, de bi Bug takovo tiga Hudiča volo hotel rezbyti inu nazaj po
gnati.
Tu tretje je, de se nikar le samuč ima moliti, temuč tudi ta gvant izleči inu III.
GOSPUDU Christusu na ta pot pogrinati, de on vsaj enu maihinu enu gospo- Gvant na pot
sku inu častitu noter vleičeinje more imejti. Kateru se gody, kadar my tu pridi- rezgrinati.
garstvu fyrdramo po našim premagainu, de se pomaga z denarmi inu z blagom,
de se fajn vučeni, brumni ludje gori koye inu rede, kateri tej cerqvi s to bessedo
inu z enim poštenim lebnom naprej gredo. De ty, kateri so v službi, taku bodo
deržai, de svoji službi kakor tudi timu študirainiu mogo streiči inu nikar zavolo
pomankainja nih užitka inu potrebe bodo permorovani od nih vuka inu službe
pustiti ali kai druziga začeti inu z drugim delom okuli hoditi.
A 3 In sum-
35
pak ne hote z lubezanjo gori vzeti, ty bodo sedemkrat huiši, kakor so ony
bily, prejdan so k le-timu vukuvi prišli, kakor se povsod vidi. Za tiga volo se
varujte, ta urica gvišnu ne bode vuni ostala, Bug bode takovo nehvaležnost
štraifal, tedaj se bode našlu, kaj je svejt s teim zaslužil. Zatu se vučite le-to
historio tiga današniga evangelia dobru. Zakaj, kadar ty Iudje tiga preroka
nejso hoteli slušati, je tu nam poveidanu, de naš krajl krotak inu ubog pride.
De se my na takovim ubuštvi ne pohuišamo, ni na posvitnu prangainje inu
blagu s teimi Iudi ne ziamo, temuč se vučimo, de my na našim GOSPUDU
Christusu eniga takoviga krajla imamo, kateri je pravičen inu en izveličar inu
nam od greihov inu od te večne smerti hoče inu premore pomagati. Takovo
pridigo bi vy imeili z volo inu z vesseliem gori vzeti inu Boga za njo iz serca
zahvaliti, sicer bote vy tiga Hudiča morali gori vzeti s tuleinjem, jokainjem
inu zobmi klepetainje.
H takovimu opomina nas ta exempel teh apostolov inu drugih ludy, Kai za en folk ta krail
kateri le-tukaj z GOSPUDOM Christusom v Ieruzalem noter teko. Zakaj, Christus ima.
kadar je GOSPUD Christus en krajl, taku more tudi enu krajlestvu ali folk
imejti inu ta isti folk se more s pravo, spodobno službo pruti le-timu krajlu
izkazati, kakova pak ie taka služba, tu nam ta historia cilu lipu na znanje da-
je. Zakaj le-tukaj se ludje najdejo, kateri GOSPUDA Christusa kakor eniga
krajla spoznajo inu se nikar plačio, ne se sramujeio raven tiga revniga ossla
inu uboziga krajla semkaj teči.
Mej teimi istimi so ty apostoli pervi; ti spoznajo GOSPUDA Christusa
za tiga praviga Messiasa, kateri bode pravične sturil inu en izveličar bode
zupar ta greih inu to smert. Za tiga volo perpelajo ony le-tukaj GOSPUDU Ta eden ossel.
Christusu tiga ossla, tu je: ony vižajo h Christusu te Iude, kateri so dosehmal
pod to postavo živeili inu so takovo butoro kakor en ossel nossili. Potle s Tu mladu žerbe.
teim osslom pelajo ony tudi h Christusu tu mladu žerbe, te ajde, kateri še
nejso vuzdani inu pod obeno postavo bily. Zakaj Christus je en izveličar vseh
človekov. Za tiga volo imajo vsi pravi pridigarji inu vučeniki te ludy h Chris-
tusu napelovati inu voditi. Tu je ta ena Božja služba, katera le-timu krailu I.
sliši, de se ima za eniga pravičniga inu izveličarja spoznati, gori vzeti, hvaliti Kaku ludje imajo
inu častiti inu en vsakateri k njemu vižati. le-timu krajlu služiti.
Ta druga Božia služba je, de se ima GOSPUDU Christusu na tem II.
osslu tu »Hozanna!« pejti. Tu je: potehmal so ludje njega spoznali inu ka- Ozianno peiti.
kor eniga izveličarja gori vzeli, taku ony njemu imajo tudi k njegovimu
krajlestvi srečo inu zdravje prossiti inu vse sturiti, kar h gmerainju inu k
rešyreinju njegoviga krajlestva služi; ty pharizeji inu viši farji recite h timu,
kar ony hote, zakaj »Hozanna!« se pravi tulikain na slovensku kakor:
»GOSPUD pomagai, GOSPUD daj srečo timu synuvi Davidovimu.«81 Rav- 81. Mt 21,9.
nu kakor my v Očanašu molimo: »Pridi k nam tvoje krajlestvu,«82 zakai ta 82. Lk 11,2.
Hudič inu njegovi vudi se bodo izkušali, koku bi ony mogli le-tu krajlestvu
pačiti inu to bessedo zatrejti inu falšati. H timu je uže molitve inu prošein
ia potreba, de bi Bug takovo tiga Hudiča volo hotel rezbyti inu nazaj po
gnati.
Tu tretje je, de se nikar le samuč ima moliti, temuč tudi ta gvant izleči inu III.
GOSPUDU Christusu na ta pot pogrinati, de on vsaj enu maihinu enu gospo- Gvant na pot
sku inu častitu noter vleičeinje more imejti. Kateru se gody, kadar my tu pridi- rezgrinati.
garstvu fyrdramo po našim premagainu, de se pomaga z denarmi inu z blagom,
de se fajn vučeni, brumni ludje gori koye inu rede, kateri tej cerqvi s to bessedo
inu z enim poštenim lebnom naprej gredo. De ty, kateri so v službi, taku bodo
deržai, de svoji službi kakor tudi timu študirainiu mogo streiči inu nikar zavolo
pomankainja nih užitka inu potrebe bodo permorovani od nih vuka inu službe
pustiti ali kai druziga začeti inu z drugim delom okuli hoditi.
A 3 In sum-
35