Page 33 - Jonatan Vinkler, Maja Šetinc in Blaž Javornik (ur.). Primož Trubar: Hišna postila 1595. Zbrana dela Primoža Trubarja 9.
P. 33
na I. nedello tiga adventa.
eno Timu pruti pak, pravi Zacharias, bode le-ta ubogi inu petlerski krajl Christus en pravični
drugo oblast imel, kakor sicer vsi krajli inu cessarji imajo, kateri so kei krajl inu izveličar.
kadai na Zemlo prišli inu so lih taku veliki inu mogoči gospudje bily, kakor
so ony kuli mogli biti, zakai njemu se pravi iustus et salvator.7475 Nikar en bo- GOSPUDI 74. Lat. pravičnik in odrešenik.
gat, prangavski, offertni inu gosposki krajl pred tim svitum, temuč en pravi- Christusevu krajlestvu 75. Zah 9,9.
čen inu izveličar, kateri pravico inu izveličanje sebo pernesse inu se ima tiga inu prangainje.
76. Mt 21,5.
greiha inu smerti lotiti inu en sovražnik tiga greiha inu te smerti biti, kateri 77. Mt 21,5.
vsem tem od greihov inu večne smerti hoče pomagati, kateri na njega verujo
inu njega kakor svojga krajla gori
amejo inu se na tem ubozim, possojenim inu naietim osslu ne puste po-
huišati. Kateri takovu sture, tem ima ta greh odpusčen biti inu ta smert nikar
skoditi, temuč imajo ta večni leben imejti. Inu aku ony lih po telesnu enkrat
umerjo inu pokoppani bodo, taku tu vsaj nejma ena smert biti inu se imeno-
vati, temuč le en sen. Takovu hoče ta prerok od le-tiga krajla nas vučiti s
teim, ker on njemu le-ta dva imena da inu ga imenuje pravičniga inu eniga
izveličarja, kateri ima tej smerti ne zobee izbyti, timu Hudiču ta treibuh
rezdrejti inu taku nas, kir my na njega verujemo, od greiha inu smerti proste
sturiti inu mei te angele pelati, gdi je večni leben inu izveličanje.
Tem drugim krajlom dopusty on nym nyh pranganje, offert, grady, hiše, Rezlotik mei
denarje inu blagu, pusty nje žlahtniši jeisti, pyti, se gvantati, zydati kakor dru- Christusevim inu
ge ludy, katere le-ta ubogi, petlerski krajl Christus zna, zakaj tukaj nej ni posvitnim krajlestvom.
cessar, krajl ni papež zo vso svojo močjo od tiga narmanšiga greiha mogel
pomagati inu s svojemi denarji to narmanšo bolezan ozdraviti; iest molčim, de
bi ony zupar to večno smert inu pakal imejli pomagati; ampak le-ta petlarski Takovu se ima
krajl Christus pomaga nikar le zupar en greih, temuč zupar vse moje greihe inu od Christusa
nekar le zupar moje greihe, temuč tiga cejliga svita greihe, on pride inu hoče pridigovati.
proč vzeti nikar le samuč to bolezan, temuč to smert inu nekar le mojo smert,
temuč tiga cejliga svita smert. »Takovu« (pravi ta prerok) »poveite tei hčeri
Zionski,«76 de se ona nikar ne pohuiša na njegovim revnim prihodu, temuč de
te očy zapre inu ta ušessa gori odpre inu de ona ne gleda, koku ubogu on sem-
kai noter jezdi, temuč de ona posluša, kai se od le-tiga uboziga krajla predi-
guje inu pravi: Ta reva inu ubuštvu se vidi, de on na enim osslu prez sedla inu
ostrog semkaj noter jezdi kakor en petler, ampak de on ta greih bode od nas
vzel, to smert zadavil, večno svetust, večnu izveličanje inu večni leben dal, tu
se ne vidi, za tiga volo se onu more poslušati inu verovati. Zatu pravi Zachar ias:
»Povejte tej hčeri Zionski,«77 de tu bo vidila inu na tem se ne zmoti, de on taku
revnu noter jezdi inu taku šmaglivu umerje, zakaj takovu vse se zgody tebi,
Zion, h dobrimu, de on hoče tebi pomagati kakor en izveličar zupar tiga Hu-
diča inu smert inu hoče tebe posvetiti inu od greihov prosto sturiti.
Kateri uže takoviga ne hoče s temi ušessi zapopasti, temuč z očima Christus se ne pusty
viditi inu z rokami typati, ta bode grišil. Zakaj z le-tim krajlom je onu s temi očyma prov
viditi, ludje morajo
veliku drugači kakor sicer z drugimi krajli: Kar ti jsti sture, tu ony sture verovati inu poslušati.
z enim prangainjem inu ima vse tu, kar deio, enu silnu veliku velainje.
Takovu se per Christusu ne najde, ta je takovu svoje dellu, de on hoče od
greihov inu smerti pomagati, nerpervič v ta karst vteknil; tukai te očy
druziga ne vidio temuč eno žleht vodo kakor eno drugo vodo. On je jo v
to bessedo zapopal inu v to pridigo. Tukaj te oču druziga ne vidio kakor
eno človesko sapo. Ampak my se imamo varovati inu nikar te očy slušati,
temuč te očy zaprejti, ta vušessa pak odprejti inu to bessedo poslušati. Ta
ista vučy, koku je naš GOSPUD Jezus Christus svojo kry prelil k od-
pusčainju naših greihov inu k večnimu lebnu. Takove daruve hoče on nam
dati v tem svetim karstu, v večerjim, v ti pridigi ali absolucij, tukaj je my
imamo gvišnu najti. Nu, pak je reis, onu se maihinu inu žleht vidi, de sku-
A 2 zi to
33
eno Timu pruti pak, pravi Zacharias, bode le-ta ubogi inu petlerski krajl Christus en pravični
drugo oblast imel, kakor sicer vsi krajli inu cessarji imajo, kateri so kei krajl inu izveličar.
kadai na Zemlo prišli inu so lih taku veliki inu mogoči gospudje bily, kakor
so ony kuli mogli biti, zakai njemu se pravi iustus et salvator.7475 Nikar en bo- GOSPUDI 74. Lat. pravičnik in odrešenik.
gat, prangavski, offertni inu gosposki krajl pred tim svitum, temuč en pravi- Christusevu krajlestvu 75. Zah 9,9.
čen inu izveličar, kateri pravico inu izveličanje sebo pernesse inu se ima tiga inu prangainje.
76. Mt 21,5.
greiha inu smerti lotiti inu en sovražnik tiga greiha inu te smerti biti, kateri 77. Mt 21,5.
vsem tem od greihov inu večne smerti hoče pomagati, kateri na njega verujo
inu njega kakor svojga krajla gori
amejo inu se na tem ubozim, possojenim inu naietim osslu ne puste po-
huišati. Kateri takovu sture, tem ima ta greh odpusčen biti inu ta smert nikar
skoditi, temuč imajo ta večni leben imejti. Inu aku ony lih po telesnu enkrat
umerjo inu pokoppani bodo, taku tu vsaj nejma ena smert biti inu se imeno-
vati, temuč le en sen. Takovu hoče ta prerok od le-tiga krajla nas vučiti s
teim, ker on njemu le-ta dva imena da inu ga imenuje pravičniga inu eniga
izveličarja, kateri ima tej smerti ne zobee izbyti, timu Hudiču ta treibuh
rezdrejti inu taku nas, kir my na njega verujemo, od greiha inu smerti proste
sturiti inu mei te angele pelati, gdi je večni leben inu izveličanje.
Tem drugim krajlom dopusty on nym nyh pranganje, offert, grady, hiše, Rezlotik mei
denarje inu blagu, pusty nje žlahtniši jeisti, pyti, se gvantati, zydati kakor dru- Christusevim inu
ge ludy, katere le-ta ubogi, petlerski krajl Christus zna, zakaj tukaj nej ni posvitnim krajlestvom.
cessar, krajl ni papež zo vso svojo močjo od tiga narmanšiga greiha mogel
pomagati inu s svojemi denarji to narmanšo bolezan ozdraviti; iest molčim, de
bi ony zupar to večno smert inu pakal imejli pomagati; ampak le-ta petlarski Takovu se ima
krajl Christus pomaga nikar le zupar en greih, temuč zupar vse moje greihe inu od Christusa
nekar le zupar moje greihe, temuč tiga cejliga svita greihe, on pride inu hoče pridigovati.
proč vzeti nikar le samuč to bolezan, temuč to smert inu nekar le mojo smert,
temuč tiga cejliga svita smert. »Takovu« (pravi ta prerok) »poveite tei hčeri
Zionski,«76 de se ona nikar ne pohuiša na njegovim revnim prihodu, temuč de
te očy zapre inu ta ušessa gori odpre inu de ona ne gleda, koku ubogu on sem-
kai noter jezdi, temuč de ona posluša, kai se od le-tiga uboziga krajla predi-
guje inu pravi: Ta reva inu ubuštvu se vidi, de on na enim osslu prez sedla inu
ostrog semkaj noter jezdi kakor en petler, ampak de on ta greih bode od nas
vzel, to smert zadavil, večno svetust, večnu izveličanje inu večni leben dal, tu
se ne vidi, za tiga volo se onu more poslušati inu verovati. Zatu pravi Zachar ias:
»Povejte tej hčeri Zionski,«77 de tu bo vidila inu na tem se ne zmoti, de on taku
revnu noter jezdi inu taku šmaglivu umerje, zakaj takovu vse se zgody tebi,
Zion, h dobrimu, de on hoče tebi pomagati kakor en izveličar zupar tiga Hu-
diča inu smert inu hoče tebe posvetiti inu od greihov prosto sturiti.
Kateri uže takoviga ne hoče s temi ušessi zapopasti, temuč z očima Christus se ne pusty
viditi inu z rokami typati, ta bode grišil. Zakaj z le-tim krajlom je onu s temi očyma prov
viditi, ludje morajo
veliku drugači kakor sicer z drugimi krajli: Kar ti jsti sture, tu ony sture verovati inu poslušati.
z enim prangainjem inu ima vse tu, kar deio, enu silnu veliku velainje.
Takovu se per Christusu ne najde, ta je takovu svoje dellu, de on hoče od
greihov inu smerti pomagati, nerpervič v ta karst vteknil; tukai te očy
druziga ne vidio temuč eno žleht vodo kakor eno drugo vodo. On je jo v
to bessedo zapopal inu v to pridigo. Tukaj te oču druziga ne vidio kakor
eno človesko sapo. Ampak my se imamo varovati inu nikar te očy slušati,
temuč te očy zaprejti, ta vušessa pak odprejti inu to bessedo poslušati. Ta
ista vučy, koku je naš GOSPUD Jezus Christus svojo kry prelil k od-
pusčainju naših greihov inu k večnimu lebnu. Takove daruve hoče on nam
dati v tem svetim karstu, v večerjim, v ti pridigi ali absolucij, tukaj je my
imamo gvišnu najti. Nu, pak je reis, onu se maihinu inu žleht vidi, de sku-
A 2 zi to
33