Page 30 - Edvard Vrečko in Fanika Krajnc-Vrečko (ur.), Primož Trubar, Pisma. Zbrana dela Primoža Trubarja, 10. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 30
pisma
nisem mislil. Menil sem, da je Westphal4 prvi ponovno spravil spor na dan. Bog daj mir in enotnost v
cerkvi! Za Gribaldijevo razmišljanje o Božjem bistvu ste slišali že prej.5 Njegovega mnenja ne morem
razumeti. Sam hočem ostati in umreti pri treh simbolih.
Slovenci so Turku spet povzročili nekaj škode na ljudeh, denarju in živini. Rosenberški je z 2500 konji
prišel na Dunaj. Turški cesar6 je baje bolan, doslej se ni oboroževal, lahko pa je brž oborožen, kot je to že
mnogokrat dokazal. Kako je z vero na Dunaju in na Ogrskem, boste izvedeli iz priloženih pisanj. S tem se
vaši prečastitosti in drugim vašim sobratom zvesto in poslušno priporočam.
Dano v Kemptenu, dne 10. julija v 1557. letu.
Vaše prečastitosti ponižni
Primož Trubar
Za dve molitvi o koncu sveta7 se vaši prečasitosti zelo zahvaljujem, dokler se morda ne pokaže priložnost,
da to poravnam. Iz njiju sem nedavno imel 2 pridigi.
4 Joachim Westphal (u. 1574, pridigar v Hamburgu) je znova odprl javno razpravo o »zakramentu« – evharistiji s svojimi
spisi, v katerih je zahteval oster obračun s švicarskimi idejami. Bullinger in Calvin sta z razpravami v tem času hotela omiliti
Westphalove trditve in omogočiti predvsem reformiranim kristjanom, ki so bežali pred angleško »krvavo Marijo« na kontinent,
varno zavetje tudi v luteranskih središčih. Prim. Elze, Briefe, 30.
5 Matteo Gribaldi (u. 1564) iz Piemonta je prek Švice prišel v Tübingen, a je zaradi svojega antitrinitarizma moral zopet pobegniti
v Švico, kjer so mu potem, ko se je odrekel svoji »zmoti«, dovolili bivati. Prim. Elze, Briefe, 30.
6 Sulejman II., umrl 1566. Prim. Elze, Briefe, 30.
7 »De fine saeculi et de judici venturo d. n. Jesu Christi orationes duae etc.« Basileae 1557. Prim. Elze, Briefe, 31
30
nisem mislil. Menil sem, da je Westphal4 prvi ponovno spravil spor na dan. Bog daj mir in enotnost v
cerkvi! Za Gribaldijevo razmišljanje o Božjem bistvu ste slišali že prej.5 Njegovega mnenja ne morem
razumeti. Sam hočem ostati in umreti pri treh simbolih.
Slovenci so Turku spet povzročili nekaj škode na ljudeh, denarju in živini. Rosenberški je z 2500 konji
prišel na Dunaj. Turški cesar6 je baje bolan, doslej se ni oboroževal, lahko pa je brž oborožen, kot je to že
mnogokrat dokazal. Kako je z vero na Dunaju in na Ogrskem, boste izvedeli iz priloženih pisanj. S tem se
vaši prečastitosti in drugim vašim sobratom zvesto in poslušno priporočam.
Dano v Kemptenu, dne 10. julija v 1557. letu.
Vaše prečastitosti ponižni
Primož Trubar
Za dve molitvi o koncu sveta7 se vaši prečasitosti zelo zahvaljujem, dokler se morda ne pokaže priložnost,
da to poravnam. Iz njiju sem nedavno imel 2 pridigi.
4 Joachim Westphal (u. 1574, pridigar v Hamburgu) je znova odprl javno razpravo o »zakramentu« – evharistiji s svojimi
spisi, v katerih je zahteval oster obračun s švicarskimi idejami. Bullinger in Calvin sta z razpravami v tem času hotela omiliti
Westphalove trditve in omogočiti predvsem reformiranim kristjanom, ki so bežali pred angleško »krvavo Marijo« na kontinent,
varno zavetje tudi v luteranskih središčih. Prim. Elze, Briefe, 30.
5 Matteo Gribaldi (u. 1564) iz Piemonta je prek Švice prišel v Tübingen, a je zaradi svojega antitrinitarizma moral zopet pobegniti
v Švico, kjer so mu potem, ko se je odrekel svoji »zmoti«, dovolili bivati. Prim. Elze, Briefe, 30.
6 Sulejman II., umrl 1566. Prim. Elze, Briefe, 30.
7 »De fine saeculi et de judici venturo d. n. Jesu Christi orationes duae etc.« Basileae 1557. Prim. Elze, Briefe, 31
30