Page 63 - Tina Vršnik Perše (ur.). Strokovni delavci v poklicnem in strokovnem izobraževanju in njihov profesionalni razvoj. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 10.
P. 63
iteljev profesionalni
razvoj je vseživljenjski
celovit proces rasti

Marija Javornik Krečič

Jävinen (1995, cit. po Niemi in Kohonen 1995, str. 25) poudarja, da je profesionalna rast
učitelja vseživljenjski proces, ki vključuje nenehno učenje tekom poklicne poti. Pojem uči-
teljevega profesionalnega razvoja obsega tri dimenzije: socialni razvoj (razvijanje sodelova-
nja med učitelji), profesionalni razvoj (ozaveščanje in spreminjanje pojmovanj, usvajanje
spretnosti, znanj) in osebnostni razvoj (ozaveščanje in spreminjanje posameznikovih la-
stnih misli, občutkov, izboljšanje samorazumevanja in poklicnih okvirnih okoliščin (Bell,
1993).

Preglednica 1: Učiteljev celostni razvoj

Dimenzije učiteljevega profesionalnega razvoja

SOCIALNI RAZVOJ PROFESIONALNI RAZVOJ OSEBNOSTNI RAZVOJ

1. Zaznavanje izolacije kot ovire, 1. Razmišljanje o neki inovaciji – 1. Občutenje poklicnih problemov:
pomanjkljivosti. spreminjanje poučevanja. neuspehi učencev, negotovost pred
spremembo poučevanja …

2. Izoblikovanje pozitivnega stališča 2. Razvoj ideje in razredne 2. Razjasnjevanje misli in občutkov
o sodelovanju kot pomembnem prakse (razjasnjevanje pojmovanj o ovirah, ki jih prinaša spremenjena
načinu dela za uspešno poučevanje in in presojanje novih načinov praksa.
poklicno rast. poučevanja).

3. Spodbujanje in uvajanje 3. Spodbujanje drugih aktivnosti 3. Prevzemanje odgovornosti za svoj
sodelovalnih interakcij med učitelji. razvoja. profesionalni razvoj.

Vir: Bell (1993).

V tem procesu ima pomembno mesto refleksija. Kot poudarja Schön (1983, 1987), je
za učiteljev poklicni oz. profesionalni razvoj pomembna sposobnost razmišljanja o delo-

63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68