Page 143 - Tina Vršnik Perše (ur.). Strokovni delavci v poklicnem in strokovnem izobraževanju in njihov profesionalni razvoj. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 10.
P. 143
Izbrani učitelji Dijaki izbranih Pomemb- Odstotek
(N = 29) učiteljev (N = 1243) nost raz- skladnih
odgovo-
like
rov

M SD M SD p %

Spodbuja dijake, da iščejo primere o 1,86 1,03 3,03 1,37 0,00* 24
obravnavani snovi.

Dijaki povedo svoje mnenje o 3,59 0,78 3,30 1,22 0,45 26
obravnavani snovi, tudi če je drugačno od
učiteljevega.

Opombe. Statistična značilnost razlik med skupinama učiteljev in dijakov je bila izračunana s
Kruskal-Wallis testom za neodvisne vzorce. * - razlika je statistično značilna. V stolpcu Odsto-
tek skladnih odgovorov je naveden odstotek dijakov, ki so pri posamezni postavki dali enak odgo-
vor kot njihov učitelj.

Odgovori učiteljev in dijakov se statistično značilno razlikujejo pri treh postavkah
sklopa Aktivno spodbujanje dijakov s strani učitelja. Pri vseh treh postavkah dijaki pri po-
uku navedeno ravnanje učitelja opažajo manj pogosto kot učitelji. Največje ujemanje med
odgovori dijakov in odgovori učiteljev se kaže pri postavki o izražanju lastnega mnenja di-
jakov med poukom.

Preglednica 2: Usmerjenost na praktično uporabnost

Izbrani učitelji Dijaki izbranih Pomemb- Odstotek
(N = 29) učiteljev (N = 1243) nost raz- skladnih
odgovo-
M SD like
rov

M SD p%
3,72 0,96
Razlago navezujem na poklicno področje, 3,53 1,21 0,73 27
za katerega se dijaki usposabljajo (npr. 4,16 0,70
zidar, strojni tehnik …). 3,69 0,71 3,22 1,14 0,00 26
Dijakom predstavi uporabno vrednost
obravnavane snovi (kje in kako bodo 3,24 1,20 0,11 29
lahko znanje uporabili).
Večino snovi, ki jo podajam, lahko dijaki
uporabljajo v praksi.

143
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148