Page 142 - Tina Vršnik Perše (ur.). Strokovni delavci v poklicnem in strokovnem izobraževanju in njihov profesionalni razvoj. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 10.
P. 142
en smo del ocen dijakov o ravnanju učiteljev pri poučevanju povezali z ocenami nji-
hovih učiteljev1.
Izvedli smo analize razlik med odgovori učiteljev in dijakov, pri čemer smo statistič-
no značilne razlike (p < 0,01) opazili pri vseh petih vsebinskih sklopih. Pri tem učitelji na
sklopih Aktivno spodbujanje dijakov s strani učitelja, Usmerjenost na praktično uporabnost,
Uporaba avdio-vizualnih pripomočkov in Motivacijski pristop k obravnavani snovi navaja-
jo statistično značilno večje strinjanje kot dijaki. Pri sklopu Pasivna vloga dijakov nava-
jajo dijaki statistično značilno večje strinjanje kot učitelji. Ugotovitve v drugih evalvacij-
skih študijah srednješolskega izobraževanja (npr. Ivanuš Grmek idr., 2006) se kažejo tudi
na tem mestu: učitelji o svoji lastni obravnavi učne snovi izražajo prepričanje, da vključu-
jejo procesne oblike poučevanja, medtem ko njihovi dijaki nekoliko manj pogosto meni-
jo, da jih učitelji uporabljajo.
Za primerjalno analizo odgovorov dijakov in njihovih učiteljev ob analizi statistične
značilnosti razlik odgovorov (zaradi večje pojasnjevalne vrednosti) prikazujemo tudi od-
stotek odgovorov dijakov, ki so pri posamezni postavki dali enak odgovor kot njihov uči-
telj.2
Preglednica 1: Aktivno spodbujanje dijakov s strani učitelja
V razlago vključuje dijake tako, da tudi Izbrani učitelji Dijaki izbranih Pomemb- Odstotek
sami kaj razložijo. (N = 29) učiteljev (N = 1243) nost raz- skladnih
Spodbuja dijake, da o obravnavani snovi odgovo-
postavljajo vprašanja. M SD M SD like
Spodbuja dijake, da o snovi izražajo 3,69 0,76 2,88 1,01 rov
mnenja (tudi kritična). p %
4,14 0,69 0,00* 25
3,72 0,96 3,47 0,98 0,00* 25
3,53 1,21 0,73 20
1 V ta del raziskave je bilo vključenih 29 učiteljev in 1243 dijakov (približno 20 do 40 dijakov, ki jih vsak izbrani učitelj
poučuje).
2 Odstotek odgovorov smo dobili tako, da smo za vsako postavko pogledali, kateri odgovor je izbral posamezen uči-
telj, nato pa smo v bazi dijakov izbrali le tiste dijake, ki jih izbrani učitelj poučuje, in pogledali, koliko dijakov je izbra-
lo isti odgovor kot njihov učitelj. Na koncu smo za vsako postavko izračunali povprečen odstotek ujemanj.
142
hovih učiteljev1.
Izvedli smo analize razlik med odgovori učiteljev in dijakov, pri čemer smo statistič-
no značilne razlike (p < 0,01) opazili pri vseh petih vsebinskih sklopih. Pri tem učitelji na
sklopih Aktivno spodbujanje dijakov s strani učitelja, Usmerjenost na praktično uporabnost,
Uporaba avdio-vizualnih pripomočkov in Motivacijski pristop k obravnavani snovi navaja-
jo statistično značilno večje strinjanje kot dijaki. Pri sklopu Pasivna vloga dijakov nava-
jajo dijaki statistično značilno večje strinjanje kot učitelji. Ugotovitve v drugih evalvacij-
skih študijah srednješolskega izobraževanja (npr. Ivanuš Grmek idr., 2006) se kažejo tudi
na tem mestu: učitelji o svoji lastni obravnavi učne snovi izražajo prepričanje, da vključu-
jejo procesne oblike poučevanja, medtem ko njihovi dijaki nekoliko manj pogosto meni-
jo, da jih učitelji uporabljajo.
Za primerjalno analizo odgovorov dijakov in njihovih učiteljev ob analizi statistične
značilnosti razlik odgovorov (zaradi večje pojasnjevalne vrednosti) prikazujemo tudi od-
stotek odgovorov dijakov, ki so pri posamezni postavki dali enak odgovor kot njihov uči-
telj.2
Preglednica 1: Aktivno spodbujanje dijakov s strani učitelja
V razlago vključuje dijake tako, da tudi Izbrani učitelji Dijaki izbranih Pomemb- Odstotek
sami kaj razložijo. (N = 29) učiteljev (N = 1243) nost raz- skladnih
Spodbuja dijake, da o obravnavani snovi odgovo-
postavljajo vprašanja. M SD M SD like
Spodbuja dijake, da o snovi izražajo 3,69 0,76 2,88 1,01 rov
mnenja (tudi kritična). p %
4,14 0,69 0,00* 25
3,72 0,96 3,47 0,98 0,00* 25
3,53 1,21 0,73 20
1 V ta del raziskave je bilo vključenih 29 učiteljev in 1243 dijakov (približno 20 do 40 dijakov, ki jih vsak izbrani učitelj
poučuje).
2 Odstotek odgovorov smo dobili tako, da smo za vsako postavko pogledali, kateri odgovor je izbral posamezen uči-
telj, nato pa smo v bazi dijakov izbrali le tiste dijake, ki jih izbrani učitelj poučuje, in pogledali, koliko dijakov je izbra-
lo isti odgovor kot njihov učitelj. Na koncu smo za vsako postavko izračunali povprečen odstotek ujemanj.
142