Page 142 - Tina Vršnik Perše (ur.). Strokovni delavci v poklicnem in strokovnem izobraževanju in njihov profesionalni razvoj. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 10.
P. 142
en smo del ocen dijakov o ravnanju učiteljev pri poučevanju povezali z ocenami nji-
hovih učiteljev1.

Izvedli smo analize razlik med odgovori učiteljev in dijakov, pri čemer smo statistič-
no značilne razlike (p < 0,01) opazili pri vseh petih vsebinskih sklopih. Pri tem učitelji na
sklopih Aktivno spodbujanje dijakov s strani učitelja, Usmerjenost na praktično uporabnost,
Uporaba avdio-vizualnih pripomočkov in Motivacijski pristop k obravnavani snovi navaja-
jo statistično značilno večje strinjanje kot dijaki. Pri sklopu Pasivna vloga dijakov nava-
jajo dijaki statistično značilno večje strinjanje kot učitelji. Ugotovitve v drugih evalvacij-
skih študijah srednješolskega izobraževanja (npr. Ivanuš Grmek idr., 2006) se kažejo tudi
na tem mestu: učitelji o svoji lastni obravnavi učne snovi izražajo prepričanje, da vključu-
jejo procesne oblike poučevanja, medtem ko njihovi dijaki nekoliko manj pogosto meni-
jo, da jih učitelji uporabljajo.

Za primerjalno analizo odgovorov dijakov in njihovih učiteljev ob analizi statistične
značilnosti razlik odgovorov (zaradi večje pojasnjevalne vrednosti) prikazujemo tudi od-
stotek odgovorov dijakov, ki so pri posamezni postavki dali enak odgovor kot njihov uči-
telj.2

Preglednica 1: Aktivno spodbujanje dijakov s strani učitelja

V razlago vključuje dijake tako, da tudi Izbrani učitelji Dijaki izbranih Pomemb- Odstotek
sami kaj razložijo. (N = 29) učiteljev (N = 1243) nost raz- skladnih
Spodbuja dijake, da o obravnavani snovi odgovo-
postavljajo vprašanja. M SD M SD like
Spodbuja dijake, da o snovi izražajo 3,69 0,76 2,88 1,01 rov
mnenja (tudi kritična). p %
4,14 0,69 0,00* 25

3,72 0,96 3,47 0,98 0,00* 25

3,53 1,21 0,73 20

1 V ta del raziskave je bilo vključenih 29 učiteljev in 1243 dijakov (približno 20 do 40 dijakov, ki jih vsak izbrani učitelj
poučuje).

2 Odstotek odgovorov smo dobili tako, da smo za vsako postavko pogledali, kateri odgovor je izbral posamezen uči-
telj, nato pa smo v bazi dijakov izbrali le tiste dijake, ki jih izbrani učitelj poučuje, in pogledali, koliko dijakov je izbra-
lo isti odgovor kot njihov učitelj. Na koncu smo za vsako postavko izračunali povprečen odstotek ujemanj.

142
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147