Page 145 - Tina Vršnik Perše (ur.). Strokovni delavci v poklicnem in strokovnem izobraževanju in njihov profesionalni razvoj. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 10.
P. 145
Uporaba učne tehnologije je glede na predstavljene rezultate sicer prisotna, vendar-
le redkeje, kot bi bilo pričakovati. Vsekakor je to eden tistih vidikov, na katere je mogoče
relativno hitro in močno vplivati ob ustreznih spodbudah in razvijanju profesionalnega
razvoja na tem področju. Ujemanje odgovorov dijakov in učiteljev je pri obeh postavkah
okoli 25 %.

Preglednica 4: Pasivna vloga dijakov

Izbrani učitelji Dijaki izbranih Po- Odstotek
(N = 29) učiteljev (N = 1243) memb- skladnih
nost raz- odgovo-

like rov

M SD M SD p %

Razlago berem iz knjige, učbenika, svojih 1,86 1,03 3,03 1,37 0,00* 18
zapiskov.

Dijaki sprašujejo in odgovarjajo samo, 2,59 0,73 2,90 1,24 0,45 25
če to od njih zahtevam (jih neposredno
izzovem).

Dijaki si sproti zapisujejo samo to, kar jim 3,24 1,09 3,58 1,29 0,18 21
naročim.

Med razlago dijaki samo prepisujejo s table 2,17 1,04 3,01 1,39 0,00* 24
in prosojnic.

Opombe. Statistična značilnost razlik med skupinama učiteljev in dijakov je bila izračunana s
Kruskal-Wallis testom za neodvisne vzorce. * - razlika je statistično značilna. V stolpcu Odsto-
tek skladnih odgovorov je naveden odstotek dijakov, ki so pri posamezni postavki dali enak odgo-
vor kot njihov učitelj.

Največje razlike v zaznavanju obravnave učne snovi oz. v zaznavanju poučevanja med
dijaki in učitelji najdemo prav pri vsebinskem sklopu Pasivna vloga dijakov, in sicer dija-
ki zaznavajo svojo vlogo pri pouku kot bolj pasivno v primerjavi z učitelji. Najmanjšo skla-
dnost odgovorov (le 18 %) lahko vidimo pri postavki profesor razlago učne snovi dijakom
bere. Učitelji navajajo, da se to dogaja nikoli ali redko, medtem ko dijaki to ravnanje zazna-
vajo včasih. Popolne skladnosti med odgovori dijakov in učiteljev ni mogoče pričakova-
ti, vendar ta postavka v tem pogledu precej izstopa. Ne glede na to bi pričakovali, da bodo
predvsem učitelji pri tej postavki zelo homogeno odgovarjali, da razlage nikoli ne berejo,
saj je to način obravnave učne snovi, ki dijakov ne aktivira in ne motivira. Tudi to obliko
ravnanja lahko v profesionalnem razvoju učinkovito spreminjamo ob spodbujanju aktivne

145
   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150