Page 138 - Tina Vršnik Perše (ur.). Strokovni delavci v poklicnem in strokovnem izobraževanju in njihov profesionalni razvoj. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 10.
P. 138
Pogostost nadaljnjega strokovnega izobraževanja in usposabljanja učiteljev v zadnjih
dveh letih pomembno napoveduje poglede dijakov na naslednje načine obravnave nove
učne snovi: Usmerjenost na praktično uporabnost, Uporaba avdio-vizualnih pripomočkov,
Pasivna vloga dijakov in Motivacijski pristop k obravnavani snovi, ne pa tudi Aktivno spod-
bujanje dijakov s strani učitelja. Glede na koeficiente determinacije ocenjujemo, da ima
pogostost stalnega strokovnega izobraževanja in usposabljanja največjo napovedno moč
za pasivne oblike poučevanja in uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije. Po-
gosteje kot se učitelji strokovno izobražujejo in usposabljajo tudi dijaki pogosteje ocenju-
jejo njihovo obravnavo učne snovi kot aktivno in motivacijsko ter manj pogosto kot pa-
sivno in več uporabljajo pri pouku informacijsko komunikacijsko tehnologijo. Pogostost
nadaljnjega strokovnega izobraževanja in usposabljanja pomembno napoveduje tudi, kako
dojemajo dijaki usmerjenost učiteljev na praktično uporabnost. Pogosteje kot se učitelji
strokovno izobražujejo in usposabljajo, se tudi pri pouku po ocenah dijakov praktično
usmerjajo pri obravnavi nove učne snovi. Na splošno so odstotki pojasnjene variance niz-
ki, s pogostostjo stalnega strokovnega izobraževanja in usposabljanja. Pojasnimo lahko
največ 2,5 % variance subjektivnih ocen dijakov o poučevanju učiteljev, vendar kažejo na
pomembne trende. Zelo podobne trende smo zaznali tudi pri analiziranju pogleda učite-
ljev na obravnavo nove učne snovi. Področju pogostosti vključevanja v nadaljnje izobraže-
vanje in usposabljanje moramo intenzivno posvetiti pozornost na sistemski ravni.

Pogled dijakov na Aktivno spodbujanje dijakov pri obravnavi učne snovi pomembno
napoveduje pogostost nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja na naslednjih področjih:
povezovanje z delodajalci; novosti v poklicu in stroki, za katerega se usposabljajo dijaki, ki jih
poučujem; veščine javnega nastopanja; novosti in znanja na pedagoškem in didaktičnem po-
dročju; samoevalvacija; obravnava disciplinskih in vedenjskih težav; timsko delo; poučeva-
nje dijakov s posebnimi potrebami; vodenje oddelka; vsebine in novosti mojega predmetnega
področja; izpopolnjevanje v znanju in konverzacija v tujem jeziku. Skupaj pojasnjujejo sko-
raj 18 % variance subjektivnih ocen dijakov o aktivnem spodbujanju učiteljev pri obravna-
vi nove učne snovi.

Pogled dijakov na Usmerjenost na praktično uporabnost pomembno napoveduje pogo-
stost nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja na področjih: novosti v poklicu in stroki,
za katerega se usposabljajo dijaki, ki jih poučujem; novosti in znanja na pedagoškem in di-
daktičnem področju; obravnava disciplinskih in vedenjskih težav; poučevanje dijakov s po-
sebnimi potrebami; vodenje in upravljanje v šoli; samoevalvacija ter povezovanje z deloda-

138
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143