Page 139 - Tina Vršnik Perše (ur.). Strokovni delavci v poklicnem in strokovnem izobraževanju in njihov profesionalni razvoj. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 10.
P. 139
ci. Skupaj pojasnjujejo približno 17 % variance subjektivnih ocen dijakov o usmerjenosti
učiteljev k praktični uporabnosti.
Pogled dijakov na Uporabo avdio-vizualnih pripomočkov pomembno napoveduje po-
gostost nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja na področjih: timsko delo; novosti v po-
klicu in stroki, za katerega se usposabljajo dijaki, ki jih poučujem; povezovanje z delodajalci;
izpopolnjevanje v znanju in konverzacija v tujem jeziku; novosti in znanja na pedagoškem
in didaktičnem področju; veščine javnega nastopanja; obravnava disciplinskih in vedenjskih
težav; veščine za poučevanje s pomočjo informacijsko-komunikacijske tehnologije; vodenje in
upravljanje v šoli. Skupaj pojasnjujejo kar 26 % variance subjektivnih ocen dijakov o upo-
rabi avdio-vizualnih pripomočkov.
Pogled dijakov na Pasivno vlogo dijakov pomembno napoveduje pogostost nadaljnje-
ga izobraževanja in usposabljanja na področjih: povezovanje z delodajalci; poučevanje v
večkulturnih okoljih; vodenje oddelka; veščine za poučevanje s pomočjo informacijsko-ko-
munikacijske tehnologije; vsebine in novosti mojega predmetnega področja; samoevalvacija;
vodenje in upravljanje v šoli ter poučevanje dijakov s posebnimi potrebami. Vendar skupaj
pojasnjujejo le 6,5 % variance subjektivnih ocen dijakov o pasivni vlogi dijakov.
Pogled dijakov na sklop Motivacijski pristop k obravnavi učne snovi pomembno na-
poveduje pogostost nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja na področjih: novosti in
znanja na pedagoškem in didaktičnem področju; novosti v poklicu in stroki, za katerega se
usposabljajo dijaki, ki jih poučujem; povezovanje z delodajalci; poučevanje v večkulturnih
okoljih; obravnava disciplinskih in vedenjskih težav; veščine javnega nastopanja; timsko
delo; izpopolnjevanje v znanju in konverzacija v tujem jeziku; veščine za poučevanje s pomo-
čjo informacijsko-komunikacijske tehnologije; vodenje oddelka; poučevanje dijakov s poseb-
nimi potrebami ter samoevalvacija. Skupaj pojasnjujejo kar 22,5 % variance subjektivnih
ocen dijakov o motivacijskem pristopu k obravnavi učne snovi.
Udeležba oz. pogostost udeležbe na različnih oblikah in vsebinskih sklopih strokovne-
ga izobraževanja in usposabljanja torej pojasni velik del variance subjektivnih ocen dijakov
o ravnanju učiteljev pri pouku. To je gotovo podatek, ki mora spodbuditi k nadaljnjemu
spodbujanju k aktivnemu razvijanju, izvajanju in udeleževanju nadaljnjega strokovnega
izobraževanja in usposabljanja za strokovne delavce v vzgojno-izobraževalnem procesu in
vključevanje tudi drugih vrst in oblik profesionalnega razvoja učiteljev.
139
učiteljev k praktični uporabnosti.
Pogled dijakov na Uporabo avdio-vizualnih pripomočkov pomembno napoveduje po-
gostost nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja na področjih: timsko delo; novosti v po-
klicu in stroki, za katerega se usposabljajo dijaki, ki jih poučujem; povezovanje z delodajalci;
izpopolnjevanje v znanju in konverzacija v tujem jeziku; novosti in znanja na pedagoškem
in didaktičnem področju; veščine javnega nastopanja; obravnava disciplinskih in vedenjskih
težav; veščine za poučevanje s pomočjo informacijsko-komunikacijske tehnologije; vodenje in
upravljanje v šoli. Skupaj pojasnjujejo kar 26 % variance subjektivnih ocen dijakov o upo-
rabi avdio-vizualnih pripomočkov.
Pogled dijakov na Pasivno vlogo dijakov pomembno napoveduje pogostost nadaljnje-
ga izobraževanja in usposabljanja na področjih: povezovanje z delodajalci; poučevanje v
večkulturnih okoljih; vodenje oddelka; veščine za poučevanje s pomočjo informacijsko-ko-
munikacijske tehnologije; vsebine in novosti mojega predmetnega področja; samoevalvacija;
vodenje in upravljanje v šoli ter poučevanje dijakov s posebnimi potrebami. Vendar skupaj
pojasnjujejo le 6,5 % variance subjektivnih ocen dijakov o pasivni vlogi dijakov.
Pogled dijakov na sklop Motivacijski pristop k obravnavi učne snovi pomembno na-
poveduje pogostost nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja na področjih: novosti in
znanja na pedagoškem in didaktičnem področju; novosti v poklicu in stroki, za katerega se
usposabljajo dijaki, ki jih poučujem; povezovanje z delodajalci; poučevanje v večkulturnih
okoljih; obravnava disciplinskih in vedenjskih težav; veščine javnega nastopanja; timsko
delo; izpopolnjevanje v znanju in konverzacija v tujem jeziku; veščine za poučevanje s pomo-
čjo informacijsko-komunikacijske tehnologije; vodenje oddelka; poučevanje dijakov s poseb-
nimi potrebami ter samoevalvacija. Skupaj pojasnjujejo kar 22,5 % variance subjektivnih
ocen dijakov o motivacijskem pristopu k obravnavi učne snovi.
Udeležba oz. pogostost udeležbe na različnih oblikah in vsebinskih sklopih strokovne-
ga izobraževanja in usposabljanja torej pojasni velik del variance subjektivnih ocen dijakov
o ravnanju učiteljev pri pouku. To je gotovo podatek, ki mora spodbuditi k nadaljnjemu
spodbujanju k aktivnemu razvijanju, izvajanju in udeleževanju nadaljnjega strokovnega
izobraževanja in usposabljanja za strokovne delavce v vzgojno-izobraževalnem procesu in
vključevanje tudi drugih vrst in oblik profesionalnega razvoja učiteljev.
139