Page 135 - Tina Vršnik Perše (ur.). Strokovni delavci v poklicnem in strokovnem izobraževanju in njihov profesionalni razvoj. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 10.
P. 135
Ravnanja, ki so del vsebinskega sklopa Aktivno spodbujanje dijakov s strani učitelja, ve-
činoma dijaki ocenjujejo z oceno 3, ki na ocenjevalni lestvici pomeni, da so pri obravnavi
učne snovi prisotna včasih. Največjo pogostost pripisujejo naslednjim ravnanjem učitelja:
dijakom dovoli, da povedo svoje mnenje o obravnavani snovi, tudi če je drugačno od njegovega
(M = 3,26; SD = 1,22). Sledijo: spodbuja dijake, da o obravnavani snovi postavljajo vpraša-
nja (M = 3,23; SD = 1,1822); v razlago vključuje dijake tako, da tudi sami kaj razložijo (M
= 3,16; SD = 1,13); spodbuja dijake, da o snovi izražajo mnenja (tudi kritična) (M = 3,04;
SD = 1,21); spodbuja dijake, da iščejo primere o obravnavani snovi (M = 2,93; SD = 1,13).

Dijaki kot najbolj pogosto značilnost obravnave učne snovi znotraj sklopa Usmerje-
nost na praktično uporabnost navajajo navezovanje snovi na poklicno področje, za katere-
ga se usposabljajo. To ravnanje so v povprečju ocenili z oceno med 3 in 4 (M = 3,54; SD
= 1,21), kar pomeni, da je navedena značilnost razmeroma pogosto prisotna pri obravna-
vi učne snovi. Na ostala vedenja (večino snovi, ki jo podaja, lahko dijaki uporabljajo v pra-
ksi (M = 3,25; SD = 1,21); dijakom predstavi uporabno vrednost obravnavane snovi (kje in
kako bodo lahko znanje uporabili) (M = 3,18; SD = 1,13); dijake učna snov pritegne zato, ker
je tesno povezana z njihovim poklicnim področjem (M = 3,00; SD = 1,29) ) so v povprečju
odgovarjali z oceno 3, kar kaže na to, da so navedena ravnanja glede na oceno dijakov pri
obravnavi učne snovi prisotna včasih. Dijaki v povprečju prav tako ocenjujejo, da učitelji
včasih obravnavano snov predstavijo na zanimiv način (novo učno snov obravnava na za-
nimiv način (M = 3,06; SD = 1,27); dijake učna snov pritegne zato, ker jo predstavi na za-
nimiv način (M = 3,01; SD = 1,34)).

Dijaki ocenjujejo, da učitelji redko oz. le včasih uporabljajo različne avdio-vizualne
pripomočke pri obravnavi učne snovi (novo snov ponazarja z videoposnetki in slikovnimi
prikazi (M = 2,75; SD = 1,34); med razlago uporablja avdio-vizualna sredstva (M = 3,20;
SD = 1,42)).

Po drugi strani dijaki tudi večino ravnanj v vsebinskem sklopu Pasivna vloga dijakov
večinoma ocenjujejo z oceno 3, kar pomeni, da so vedenja oz. značilnosti, ki so navedene
v postavkah, včasih prisotne pri obravnavi učne snovi. Po ocenah dijakov o pogostosti si
v tem sklopu sledijo naslednja ravnanja pri obravnavi učne snovi: dijaki si sproti zapisujejo
samo to, kar učitelj naroči (M = 3,56; SD = 1,29); med razlago dijaki samo prepisujejo s ta-
ble in prosojnic (M = 3,08; SD = 1,38); razlago učitelj bere iz knjige, učbenika, svojih zapi-

navo nove učne snovi. Poimenovali smo ga Pasivna vloga dijakov in vključuje 4 postavke. Peti vsebinski sklop zajema
motivacijske dejavnike, ki jih učitelji vključujejo v obravnavo nove učne snovi. Poimenovali smo ga Motivacijski pristop
k obravnavi snovi in vključuje 2 postavki.

135
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140