Page 136 - Tina Vršnik Perše (ur.). Strokovni delavci v poklicnem in strokovnem izobraževanju in njihov profesionalni razvoj. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 10.
P. 136
v (M = 3,04; SD = 1,35); dijaki sprašujejo in odgovarjao samo, če to zahteva učitelj (nepo-
sredno izzove) (M = 2,90; SD = 1,23). Zanimivo je, da so tako dijaki kot učitelji kot najbolj
pogosto znotraj tega sklopa ocenili zapisovanje le naročenega (v nasprotju z aktivnim dela-
njem zapiskov), kar kaže na to, da to vedenje tako učitelji kot dijaki ocenjujejo kot pogosto
prisotno pri obravnavi učne snovi. Pri spodbujanju profesionalnega razvoja učiteljev stro-
kovnega in poklicnega izobraževanja bi tako veljalo izpostaviti to točko kot eno do tistih,
kjer bi učitelji relativno lahko in hitro spreminjali svoja ravnanja.
V spodnji preglednici predstavljamo subjektivne poglede dijakov na obravnavo nove
učne snovi po posameznih vsebinskih sklopih.
Preglednica 1: Subjektivni pogledi dijakov na obravnavo nove učne snovi
Vsebinski sklop M SD
Aktivno spodbujanje dijakov s strani učitelja 3,12 0,87
Usmerjenost na praktično uporabnost 3,24 0,91
Uporaba avdio-vizualnih pripomočkov 2,98 1,24
Pasivna vloga dijakov 3,14 0,81
Motivacijski pristop k obravnavani snovi 3,01 1,23
Dijaki so kot najpogostejša ocenili ravnanja, ki sodijo v vsebinski sklop Usmerjenost
na praktično uporabnost, kot najmanj pogosta pa so ocenili ravnanja, ki sodijo v vsebinski
sklop Uporaba avdio-vizualnih pripomočkov. Ker smo pri analiziranju odgovorov učiteljev
dokazali, da obstajajo med njimi razlike, nas je zanimalo, ali se tudi ocene dijakov o po-
gostosti posameznih ravnanj učiteljev med poukom razlikujejo glede na spol, glede na vr-
sto programa, ki ga obiskujejo, učnega uspeha iz preteklega leta letnika, ki ga obiskujejo.
Odgovori dijakov v zvezi s pogostostjo pojavljanja opisanih značilnosti pri pouku se
glede na spol dijaka statistično značilno (p < 0,05) razlikujejo pri sklopih Pasivna vloga di-
snjataekvjoeavnz(ai(zMsnnao(Žvv)ai=j(o(3Mz,n1(1aŽ;č) iS=lDn3o,=s0t9i0,;,z8Sd0Dr)u,=(žMe1n,(e2M3v))=,sk(3Mlo,2p(0Ž)P; =SaDs2iv,=8n9a0;v,S8loD2g))a=idn1ij,Ma56ko)o)tvi,;vpadrceiikjčslekemitaperpriasftazonnptajkečioplbnorogasovt--i
sklopa Motivacijski pristop k obravnavani snovi. Fantje torej skupino dijakov pri pouku po-
gosteje zaznavajo v pasivni vlogi v primerjavi z dekleti, dekleta pa navajajo, da učitelji učno
snov pogosteje obravnavajo na zanimiv način kot to navajajo fantje. Posebej bi bilo torej
potrebno učitelje, tudi na področju strokovnega in poklicnega izobraževanja, opozoriti na
motivacijo in spodbujanje zanimanja fantov. Glede na predstavljene značilnosti in rezul-
136
sredno izzove) (M = 2,90; SD = 1,23). Zanimivo je, da so tako dijaki kot učitelji kot najbolj
pogosto znotraj tega sklopa ocenili zapisovanje le naročenega (v nasprotju z aktivnim dela-
njem zapiskov), kar kaže na to, da to vedenje tako učitelji kot dijaki ocenjujejo kot pogosto
prisotno pri obravnavi učne snovi. Pri spodbujanju profesionalnega razvoja učiteljev stro-
kovnega in poklicnega izobraževanja bi tako veljalo izpostaviti to točko kot eno do tistih,
kjer bi učitelji relativno lahko in hitro spreminjali svoja ravnanja.
V spodnji preglednici predstavljamo subjektivne poglede dijakov na obravnavo nove
učne snovi po posameznih vsebinskih sklopih.
Preglednica 1: Subjektivni pogledi dijakov na obravnavo nove učne snovi
Vsebinski sklop M SD
Aktivno spodbujanje dijakov s strani učitelja 3,12 0,87
Usmerjenost na praktično uporabnost 3,24 0,91
Uporaba avdio-vizualnih pripomočkov 2,98 1,24
Pasivna vloga dijakov 3,14 0,81
Motivacijski pristop k obravnavani snovi 3,01 1,23
Dijaki so kot najpogostejša ocenili ravnanja, ki sodijo v vsebinski sklop Usmerjenost
na praktično uporabnost, kot najmanj pogosta pa so ocenili ravnanja, ki sodijo v vsebinski
sklop Uporaba avdio-vizualnih pripomočkov. Ker smo pri analiziranju odgovorov učiteljev
dokazali, da obstajajo med njimi razlike, nas je zanimalo, ali se tudi ocene dijakov o po-
gostosti posameznih ravnanj učiteljev med poukom razlikujejo glede na spol, glede na vr-
sto programa, ki ga obiskujejo, učnega uspeha iz preteklega leta letnika, ki ga obiskujejo.
Odgovori dijakov v zvezi s pogostostjo pojavljanja opisanih značilnosti pri pouku se
glede na spol dijaka statistično značilno (p < 0,05) razlikujejo pri sklopih Pasivna vloga di-
snjataekvjoeavnz(ai(zMsnnao(Žvv)ai=j(o(3Mz,n1(1aŽ;č) iS=lDn3o,=s0t9i0,;,z8Sd0Dr)u,=(žMe1n,(e2M3v))=,sk(3Mlo,2p(0Ž)P; =SaDs2iv,=8n9a0;v,S8loD2g))a=idn1ij,Ma56ko)o)tvi,;vpadrceiikjčslekemitaperpriasftazonnptajkečioplbnorogasovt--i
sklopa Motivacijski pristop k obravnavani snovi. Fantje torej skupino dijakov pri pouku po-
gosteje zaznavajo v pasivni vlogi v primerjavi z dekleti, dekleta pa navajajo, da učitelji učno
snov pogosteje obravnavajo na zanimiv način kot to navajajo fantje. Posebej bi bilo torej
potrebno učitelje, tudi na področju strokovnega in poklicnega izobraževanja, opozoriti na
motivacijo in spodbujanje zanimanja fantov. Glede na predstavljene značilnosti in rezul-
136