Page 130 - Tina Vršnik Perše (ur.). Strokovni delavci v poklicnem in strokovnem izobraževanju in njihov profesionalni razvoj. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 10.
P. 130
. Skušali smo izpeljati teoretični model, ki bi lahko služil kot osnova načrtovanja tega
področja.

Pri tem smo ugotovili, da se z vsebinskim sklopom o ravnanju učiteljev, ki smo ga po-
imenovali Aktivno spodbujanje dijakov s strani učitelja, statistično značilno povezujejo vsi
vsebinski sklopi pojmovanj učiteljev o učenju in delu dijakov. Pozitivno in statistično zna-
čilno se povezuje z vsebinskimi sklopi Toleranca do negotovosti pri svojem delu (r = 0,30),
Sodelovalno, skupinsko učenje (r = 0,26), Vnašanje praktičnih problemov v poučevanje (r =
0,29) in Dinamični pogled na sposobnosti dijakov (r = 0,28).

Glede vsebinskih sklopov pojmovanj o lastnem učenju lahko rečemo, da se prav tako
statistično značilno povezujejo z vsebinskim sklopom ravnanj Aktivno spodbujanje dija-
kov s strani učitelja. Pozitivno se povezuje Aktivno spodbujanje dijakov s strani učitelja z
vsebinskimi sklopi Znanje kot aktivna konstrukcija (r = ,38) in tudi z Odnos do razisko-
vanja (r = ,31), Dinamični pogled na lastne sposobnosti (r = ,31) in Notranja regulacija la-
stnega učenja (r = ,30), torej ponovno vidimo podoben trend povezovanja znotraj kogni-
tivno–konstruktivističnega modela, ki se kaže skozi povezovanje procesno naravnanih
pojmovanj s procesno naravnanimi ravnanji v praksi.

Z vsebinskim sklopom ravnanj, ki smo ga poimenovali Usmerjenost na praktično upo-
rabnost, se prav tako povezuje večina vsebinskih sklopov pojmovanj o učenju in delu dija-
kov, vendar so povezave nekoliko nižje kot z vsebinskim sklopom Aktivno spodbujanje di-
jakov s strani učitelja. Pozitivno se Usmerjenost na praktično uporabnost povezuje predvsem
z vsebinskimi sklopi pojmovanj o učenju in ravnanju dijakov Sodelovalno, skupinsko uče-
nje (r = 0,20), Toleranca do negotovosti pri svojem delu (r = 0,18) in Dinamični pogled na
sposobnosti dijakov (r = 0,18). Pri vsebinskih sklopih pojmovanj o lastnem učenju se prav
tako z vsebinskim sklopom ravnanj Usmerjenost na praktično uporabnost statistično zna-
čilno povezujejo vsi. Pozitivno se z Usmerjenost na praktično uporabnost povezujejo pred-
vsem Znanje kot aktivna konstrukcija (r = 0,29) in Dinamični pogled na lastne sposobnosti
(r = 0,26) in Notranja regulacija lastnega učenja (r = 0,25).

Z vsebinskim sklopom ravnanj, ki smo ga poimenovali Uporaba avdio-vizualnih pripo-
močkov, so povezave vsebinskih sklopov pojmovanj o učenju in delu dijakov sicer večinoma
statistično značilne, vendar nizke. Vsebinski sklop Uporaba avdio-vizualnih pripomočkov
se tako najvišje pozitivno povezuje z vsebinskim sklopom Vnašanje praktičnih problemov
v poučevanje (r = 0,16) in se negativno povezuje z vsebinskim sklopom Tradicionalni po-
gled na učenje in sposobnosti dijakov (r = -0,105), kar je tudi vsebinsko ujemanje in kaže tudi
na vsebinsko veljavnost inštrumentov uporabljenih v raziskavi. Tudi vsebinski sklopi poj-

130
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135