Page 120 - Tina Vršnik Perše (ur.). Strokovni delavci v poklicnem in strokovnem izobraževanju in njihov profesionalni razvoj. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 10.
P. 120
bolj izstopajo učitelji praktičnega pouka, ki pri vsebinskih sklopih Tradicionalni pogled
na učenje in sposobnosti dijakov (M = 2,69; SD = 0,70) in Netoleranca do negotovosti (M
= 2,22; SD = 0,63) izražajo statistično značilno (p < 0,05) višje strinjanje kot učitelji stro-
všknsoeovbinzionotsbekroiahržeestvkičalnolniphiihh((pTMroel(dterramda)en=tcoa2vd,5(o(1M;nSe(gtDroadt)=o=vo02s,t6,i561p);r, iS(MsDvo(=njeetmo0l),6=d3e)1l,u,9(M(6M;(Sne=Dtol)3==,9901;,,58S69D);)Si=Dn0u=,5č8i0t)e,5iln4ji))Vs,pnploar--i
šanje praktičnih problemov v poučevanje (M = 4,01; SD = 0,67) pa učitelji praktičnega pou-
ka izražajo statistično značilno (p < 0,05) nižje strinjanje kot učitelji strokovnoteoretičnih
(pp(ruMeSd(tomodl)ee=tloov4va,1(l(3nM;oS,(tsDokl)u==pi4n0,,s51k36o;),uS(čDMen(=jperas0ktt),a5=t7i)s,4ti(,č2Mn8o(;prSzaknDt)a=č=il4n0,o,2672(;)p)Srn=aizh3v,6pij5rae;tdiSmpDreo=tfoe0vs,i5o(7Mn)a, (l=nMi3(r,p7ara6zk;tvičSoniDj) =u=č3it,0e6,l36je;1v)SDipzrra=akž0tai,j5čo7nv)e)ig.šaNjepasotpruiokndajalavngjsiemnkaeovrtieddpreounzgeniga(av(abMni (jbsapil,ološrnaosizzmoubrmiasžeeevlvanlanoi-)
nja, toleriranja in uporabe sodobnejših pristopov k vzgoji in izobraževanju ter k večji fle-
ksibilnosti. Ker so pogosto prav učitelji praktičnega pouka dlje časa zaposleni izven vzgoje
in izobraževanja, preden se zaposlijo v vzgoji in izobraževanju, velja celostno in sistemsko
pristopiti k temu vprašanju.
Hkrati se je izkazalo, da se tudi glede pogostosti udeležbe na dodatnem strokovnem
izobraževanju v zadnjih dveh letih pojavljajo razlike pri vsebinskih sklopih Dinamični po-
gled na sposobnosti dijakov, Tradicionalni pogled na učenje in sposobnosti dijakov, Netole-
ranca do negotovosti, Sodelovalno, skupinsko učenje, in Vnašanje praktičnih problemov v po-
učevanje. Pri tem se je pokazal ob analizi aritmetičnih sredin zelo očiten trend, da so večje
strinjanje z vsebinskimi sklopi Dinamični pogled na sposobnosti dijakov (F = 3,66, p = 0,01),
Sodelovalno, skupinsko učenje (F = 3,25, p = 0,02) in Vnašanje praktičnih problemov v po-
učevanje (F = 7,60, p = 0,00) izrazili učitelji, ki so navedli, da so se pogosteje udeležili do-
datnega strokovnega izobraževanja in usposabljanja v zadnjih dveh letih v primerjavi s ti-
stimi, ki so navedli, da so se ga udeležili manj pogosto. Na drugi strani so z vsebinskimi
sklopi Tradicionalni pogled na učenje in sposobnosti dijakov (F = 2,89, p = 0,03) in Netole-
ranca do negotovosti (F = 10,59, p = 0,00) statistično značilno večje strinjanje izrazili učite-
lji, ki so se dodatnega strokovnega izobraževanja in usposabljanja udeležili manj pogosto,
v primerjavi s tistimi, ki so se ga udeležili bolj pogosto. Iz tega sklepamo, da je tudi spod-
bujanje pogostosti udeleževanja na nadaljnjem strokovnem izobraževanju in usposablja-
120
na učenje in sposobnosti dijakov (M = 2,69; SD = 0,70) in Netoleranca do negotovosti (M
= 2,22; SD = 0,63) izražajo statistično značilno (p < 0,05) višje strinjanje kot učitelji stro-
všknsoeovbinzionotsbekroiahržeestvkičalnolniphiihh((pTMroel(dterramda)en=tcoa2vd,5(o(1M;nSe(gtDroadt)=o=vo02s,t6,i561p);r, iS(MsDvo(=njeetmo0l),6=d3e)1l,u,9(M(6M;(Sne=Dtol)3==,9901;,,58S69D);)Si=Dn0u=,5č8i0t)e,5iln4ji))Vs,pnploar--i
šanje praktičnih problemov v poučevanje (M = 4,01; SD = 0,67) pa učitelji praktičnega pou-
ka izražajo statistično značilno (p < 0,05) nižje strinjanje kot učitelji strokovnoteoretičnih
(pp(ruMeSd(tomodl)ee=tloov4va,1(l(3nM;oS,(tsDokl)u==pi4n0,,s51k36o;),uS(čDMen(=jperas0ktt),a5=t7i)s,4ti(,č2Mn8o(;prSzaknDt)a=č=il4n0,o,2672(;)p)S
nja, toleriranja in uporabe sodobnejših pristopov k vzgoji in izobraževanju ter k večji fle-
ksibilnosti. Ker so pogosto prav učitelji praktičnega pouka dlje časa zaposleni izven vzgoje
in izobraževanja, preden se zaposlijo v vzgoji in izobraževanju, velja celostno in sistemsko
pristopiti k temu vprašanju.
Hkrati se je izkazalo, da se tudi glede pogostosti udeležbe na dodatnem strokovnem
izobraževanju v zadnjih dveh letih pojavljajo razlike pri vsebinskih sklopih Dinamični po-
gled na sposobnosti dijakov, Tradicionalni pogled na učenje in sposobnosti dijakov, Netole-
ranca do negotovosti, Sodelovalno, skupinsko učenje, in Vnašanje praktičnih problemov v po-
učevanje. Pri tem se je pokazal ob analizi aritmetičnih sredin zelo očiten trend, da so večje
strinjanje z vsebinskimi sklopi Dinamični pogled na sposobnosti dijakov (F = 3,66, p = 0,01),
Sodelovalno, skupinsko učenje (F = 3,25, p = 0,02) in Vnašanje praktičnih problemov v po-
učevanje (F = 7,60, p = 0,00) izrazili učitelji, ki so navedli, da so se pogosteje udeležili do-
datnega strokovnega izobraževanja in usposabljanja v zadnjih dveh letih v primerjavi s ti-
stimi, ki so navedli, da so se ga udeležili manj pogosto. Na drugi strani so z vsebinskimi
sklopi Tradicionalni pogled na učenje in sposobnosti dijakov (F = 2,89, p = 0,03) in Netole-
ranca do negotovosti (F = 10,59, p = 0,00) statistično značilno večje strinjanje izrazili učite-
lji, ki so se dodatnega strokovnega izobraževanja in usposabljanja udeležili manj pogosto,
v primerjavi s tistimi, ki so se ga udeležili bolj pogosto. Iz tega sklepamo, da je tudi spod-
bujanje pogostosti udeleževanja na nadaljnjem strokovnem izobraževanju in usposablja-
120