Page 118 - Tina Vršnik Perše (ur.). Strokovni delavci v poklicnem in strokovnem izobraževanju in njihov profesionalni razvoj. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 10.
P. 118
do negotovosti pri svojem delu, najmanj pa so se strinjali s postavkami, ki so umeščene v
vsebinski sklop Netoleranca do negotovosti in Tradicionalni pogled na učenje in sposobno-
sti dijakov. Rečemo lahko, da so učitelji zelo dosledno potrjevali svojo procesno naravna-
nost pojmovanj, saj na vseh vsebinskih sklopih, ki so bili strukturirani na podlagi faktor-
ske analize, navajajo procesno naravnane subjektivne poglede na učenje dijakov.
Ob podrobnejšem analiziranju vsebinskih sklopov se je izkazalo, da se glede na spol
učitelji statistično značilno (p < 0,05) razlikujejo pri vseh vsebinskih sklopih, razen pri vse-
binskem sklopu Poznavanje definicij pri učenju. Ženske izražajo večje strinjanje pri vsebin-
=pS=MS3sk,DDi8h2i0(Mh;,,=56T=S)s67Drk0=)a;0)l,Sd,o8,=54Di8p5Tc,))10iio))ho2=,l5.nei;8GDnr0aS)a),lliD6Vnen,n3dScina)a=eop)amdodnšt0aigeeoač,llrn6noentjNd4voieea)pgen)bpltoonarikotgaoollolueak,evtrhčdtsoaeikmskčnnntunoiojcapeiapšshikisnkrdnpiipsloo.eksrsspMvnopoooaboebujolgsleničoeoš,meombktdnsonitaojvdioeivoeszsd(sltor(vtuiiaMijždažp(e((kaio((njŽMjoauMo)svkčk=(ev(Žo(eŽve)(v3)aMnč=,(=7nje(e1(jk4MŽe1;so,)1t,S(8l=r5Ž(iD7i()k;nM;3=oSj=S,aD9f(D2nŽl50e),j;4=e,k=5=S7s9p0D;i0)br4,,S5,i5i,(3D=8lv4Mn0)s),e;e0,=((jbM(,SšM6Mie0)Dn0=,p()6(sMM,rk=43)i()i),=M=hs,60v(3,so4(2M6;Mkj,,0Se10)l()omDM23=,(-;;)
delu kot moški, vendar so vse razlike med aritmetičnimi sredinami obeh spolov, ne glede
na to, da so statistično značilne, manjše od 0,4 točke (ocene pa so bile postavljene na lestvi-
ci od 1 do 5) in so torej v praksi majhne.
Ob analiziranju zaključene izobrazbe smo ugotovili, da se statistično značilno (p <
0,05) učitelji z zaključeno pedagoško dodiplomsko izobrazbo in učitelji z nepedagoško
dodiplomsko izobrazbo statistično značilno (p < 0,05) razlikujejo le pri vsebinskih sklo-
pih Netoleranca do negotovosti ((M(ped) = 1,91; SD = 0,56), (M(neped) = 1,98; SD = 0,57)) in
Vsebinski sklop Netoleranca do negotovosti vključuje postavke: Mehanično, rutinsko učenje je najboljši način, da se dijaki na-
učijo mojega predmeta; Ko dijaki razpravljajo, vidijo učno snov z različnih perspektiv, vidikov; Dijakom dajem samo naloge, ki jih
bodo brez težav razumeli; Napake in slabe ocene so za dijake slaba novica, zato bi jih morali pred njimi obvarovati; Nesmiselno je
soočati dijake z različnimi pogledi na stvari.
Vsebinski sklop Sodelovalno, skupinsko učenje vključuje postavke: Skupinsko delo je moteče, zmoti ustaljeno delo med poukom;
Dijaki se veliko naučijo s tem, ko razlagajo stvari drug drugemu; S skupinskim delom se dijaki veliko naučijo drug od drugega; Di-
jaki so bolj uspešni, če učno snov obravnavajo s skupinskim delo.
Vsebinski sklop Toleranca do negotovosti pri svojem delu vključuje postavke: Iz napak in slabih ocen se učimo, dijakom
pri tem pomagam; Dijakom predstavim različne rešitve problema in razlage nekega pojava; Naloga učitelja je, da dijakom poma-
gam razviti njihove potenciale.
Vsebinski sklop Vnašanje praktičnih problemov v poučevanje vključuje postavke: Pomembno je, da dijake soočim tudi z resnič-
nimi, vsakodnevnimi problemi; Pomembno je, da dijaki razmišljajo o nekem problemu in podajajo svoje sodbe, mnenja; Dijakov ne
soočam z resničnimi, vsakodnevnimi problemi, saj jih tako ali tako ne bi mogli rešiti in jih ne razumejo.
118
vsebinski sklop Netoleranca do negotovosti in Tradicionalni pogled na učenje in sposobno-
sti dijakov. Rečemo lahko, da so učitelji zelo dosledno potrjevali svojo procesno naravna-
nost pojmovanj, saj na vseh vsebinskih sklopih, ki so bili strukturirani na podlagi faktor-
ske analize, navajajo procesno naravnane subjektivne poglede na učenje dijakov.
Ob podrobnejšem analiziranju vsebinskih sklopov se je izkazalo, da se glede na spol
učitelji statistično značilno (p < 0,05) razlikujejo pri vseh vsebinskih sklopih, razen pri vse-
binskem sklopu Poznavanje definicij pri učenju. Ženske izražajo večje strinjanje pri vsebin-
=pS=MS3sk,DDi8h2i0(Mh;,,=56T=S)s67Drk0=)a;0)l,Sd,o8,=54Di8p5Tc,))10iio))ho2=,l5.nei;8GDnr0aS)a),lliD6Vnen,n3dScina)a=eop)amdodnšt0aigeeoač,llrn6noentjNd4voieea)pgen)bpltoonarikotgaoollolueak,evtrhčdtsoaeikmskčnnntunoiojcapeiapšshikisnkrdnpiipsloo.eksrsspMvnopoooaboebujolgsleničoeoš,meombktdnsonitaojvdioeivoeszsd(sltor(vtuiiaMijždažp(e((kaio((njŽMjoauMo)svkčk=(ev(Žo(eŽve)(v3)aMnč=,(=7nje(e1(jk4MŽe1;so,)1t,S(8l=r5Ž(iD7i()k;nM;3=oSj=S,aD9f(D2nŽl50e),j;4=e,k=5=S7s9p0D;i0)br4,,S5,i5i,(3D=8lv4Mn0)s),e;e0,=((jbM(,SšM6Mie0)Dn0=,p()6(sMM,rk=43)i()i),=M=hs,60v(3,so4(2M6;Mkj,,0Se10)l()omDM23=,(-;;)
delu kot moški, vendar so vse razlike med aritmetičnimi sredinami obeh spolov, ne glede
na to, da so statistično značilne, manjše od 0,4 točke (ocene pa so bile postavljene na lestvi-
ci od 1 do 5) in so torej v praksi majhne.
Ob analiziranju zaključene izobrazbe smo ugotovili, da se statistično značilno (p <
0,05) učitelji z zaključeno pedagoško dodiplomsko izobrazbo in učitelji z nepedagoško
dodiplomsko izobrazbo statistično značilno (p < 0,05) razlikujejo le pri vsebinskih sklo-
pih Netoleranca do negotovosti ((M(ped) = 1,91; SD = 0,56), (M(neped) = 1,98; SD = 0,57)) in
Vsebinski sklop Netoleranca do negotovosti vključuje postavke: Mehanično, rutinsko učenje je najboljši način, da se dijaki na-
učijo mojega predmeta; Ko dijaki razpravljajo, vidijo učno snov z različnih perspektiv, vidikov; Dijakom dajem samo naloge, ki jih
bodo brez težav razumeli; Napake in slabe ocene so za dijake slaba novica, zato bi jih morali pred njimi obvarovati; Nesmiselno je
soočati dijake z različnimi pogledi na stvari.
Vsebinski sklop Sodelovalno, skupinsko učenje vključuje postavke: Skupinsko delo je moteče, zmoti ustaljeno delo med poukom;
Dijaki se veliko naučijo s tem, ko razlagajo stvari drug drugemu; S skupinskim delom se dijaki veliko naučijo drug od drugega; Di-
jaki so bolj uspešni, če učno snov obravnavajo s skupinskim delo.
Vsebinski sklop Toleranca do negotovosti pri svojem delu vključuje postavke: Iz napak in slabih ocen se učimo, dijakom
pri tem pomagam; Dijakom predstavim različne rešitve problema in razlage nekega pojava; Naloga učitelja je, da dijakom poma-
gam razviti njihove potenciale.
Vsebinski sklop Vnašanje praktičnih problemov v poučevanje vključuje postavke: Pomembno je, da dijake soočim tudi z resnič-
nimi, vsakodnevnimi problemi; Pomembno je, da dijaki razmišljajo o nekem problemu in podajajo svoje sodbe, mnenja; Dijakov ne
soočam z resničnimi, vsakodnevnimi problemi, saj jih tako ali tako ne bi mogli rešiti in jih ne razumejo.
118