Page 23 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 23
nekatere izmed najpomembnejših sprememb tega vsebinskega področja v zadnjih dveh
desetletjih. Drugo poglavje prinaša predstavitev teoretskega ozadja oz. izhodišč raziskave
ter nekatera izmed vsebinskih področij, ki predstavljajo konceptualno zasnovo raziskave
ICCS 2009. V tretjem poglavju so predstavljeni osnovni demografski podatki sodelujočih
šol, ravnateljev, učiteljev in učencev kot tudi nekateri izmed podatkov o državah, ki so so-
delovale v »Mednarodni raziskavi državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009«. Na
podlagi vprašanj iz preverjanja državljanskega znanja četrto poglavje podrobneje predstavi
vednost učencev na tem vsebinskem področju, saj je poznavanje, razumevanje in presoja-
nje vsebin s področja državljanske vzgoje ena bistvenih sposobnosti dobrega državljana ka-
kor tudi eden izmed ključnih ciljev poučevanja državljanske vzgoje. Peto poglavje prina-
ša predstavitev stališč, drž in vrednot ter nameravanega delovanja slovenskih učencev na
področju demokracije in državljanstva, pravic in svoboščin, zaupanja v inštitucije ter raz-
ličnih vidikov državljanske enakosti oz. enakopravnosti in različnosti (npr. enakost spo-
lov). V šestem poglavju so predstavljeni rezultati oz. odgovori slovenskih učencev na vpra-
šanja, ki ugotavljajo, kolikšno je zanimanje med mladimi in pripravljenost za sodelovanje
v javnem in političnem življenju ter kateri dejavniki znotraj držav ali med državami so s
tem povezani. Sedmo poglavje podrobneje predstavi vlogo šole ter vpliv družbenih dejav-
nikov, predvsem družine učenca, odnosov v razredu, šoli ter širši skupnosti nasploh. Poleg
podatkov iz vprašalnika za učence so v tem poglavju predstavljeni tudi rezultati odgovo-
rov učiteljev ter ravnateljev šol, ki so bile vključene v raziskavo ICCS, kar dodatno osve-
tljuje nekatere vidike konteksta šolanja ter implementacijo ciljev državljanske vzgoje in iz-
obraževanja na šolah. Zadnje, osmo poglavje slovenskega nacionalnega poročila raziskave
predstavi osnovne zaključke ter predloge za nadaljnjo analizo teh podatkov.

23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28