Page 25 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 25
retska izhodišča
raziskave iccs 2009

Strnjena opredelitev cilja raziskave ICCS 2009 pravi: cilj raziskave je raziskati, kako po
različnih državah v okviru obveznega šolanja 14-letnike pripravljajo na njihovo vlogo dr-
žavljana oziroma državljanke. Raziskava se osredotoča na vednost učencev s področja dr-
žavljanske vzgoje in na njihova stališča, zaznave in dejavnosti na tem področju. Preučuje
tudi razlike med državami glede na to, kako so te razlike povezane z značilnostmi učen-
cev, šol, učiteljev in družbenim kontekstom, pa tudi z nacionalnimi značilnostmi (Schulz
idr. 2010: 21).1

Ta osnovna opredelitev cilja raziskave je podrobneje predstavljena z opredelitvijo te-
matike, ki služi za orientacijo na področju državljanske vzgoje, oziroma z nizom izhodišč-
nih raziskovalnih vprašanj, na katere poskuša odgovoriti raziskava:

1) Kakšne so razlike v vednosti učencev na področju državljanske vzgoje med dr-
žavami kot tudi med učenci?
2) Katere spremembe v znanju s področja državljanske vzgoje so nastopile v ob-
dobju od zadnje mednarodne raziskave leta 1999?
3) Kako veliki so interesi in dispozicije učencev za vključitev v javno in politično
življenje, kateri dejavniki znotraj ali zunaj države so povezani s to vključitvijo?
4) Kako učenci zaznavajo vpliv groženj civilni družbi in odzive na te grožnje v
prihodnjem razvoju družbe?
5) Kateri od naslednjih vidikov šol in izobraževalnih sistemov so povezani z dr-
žavljanskim vedenjem in odnosom do državljanstva:

1 Za podrobnejšo predstavitev teoretskega ozadja »Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS
2009« glej 1. in 2. poglavje mednarodnega poročila raziskave ICCS 2009 (Schulz idr., 2010).

25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30