Page 53 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja matematične pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 7
P. 53
azdelitev nalog glede na vsebino,
proces in kontekst

Glede na opredelitev matematične pismenosti so torej naloge umeščene v določen
kontekst in obsegajo uporabo pomembnih matematičnih konceptov, znanja, razumevanja
in spretnosti (znanje matematičnih vsebin) na nivoju, ki ustreza 15-letnim dijakom, ka-
kor smo opisali zgoraj. Do sedaj smo predstavili strukturo raziskave in vsebino, pomemb-
no pa je, da instrumentarij vsebuje ustrezno zastopanost nalog, ki odražajo izhodišča ma-
tematične pismenosti.

Porazdelitev nalog glede na vsebinske kategorije

Matematične naloge v raziskavi PISA so bile izbrane tako, da odražajo znanje mate-
matičnih vsebin, ki smo jih opisali zgoraj. Naloge, ki so bile izbrane, so razdeljene v šti-
ri vsebinske sklope, kakor kaže spodnja tabela. Naloge so porazdeljene glede na vsebinski
sklop enakomerno, saj so vsi štirje vsebinski sklopi enako pomembni za ustvarjalne, dejav-
ne in razmišljujoče državljane.

Tabela 3: Porazdelitev matematičnih nalog glede na vsebinske kategorije

Vsebinski sklop Odstotek nalog (%)
Spremenljivke in odnosi približno 25
Liki in telesa približno 25
Količine približno 25
Verjetnost in delo s podatki približno 25
Skupaj 100

53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58