Page 55 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja matematične pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 7
P. 55
ašalniki za dijakinje in dijake

Z rezultati raziskave PISA želimo dobiti pomembne podatke za snovalce izobraževal-
ne politike v sodelujočih državah tako glede učnih dosežkov kot tudi posrednih (drugih)
dejavnikov, ki na le-te učinkujejo. V ta namen v okviru raziskave PISA uporabljamo doda-
tne vprašalnike za dijakinje in dijake (izpolnjevanje traja približno 35 minut) in tudi vpra-
šalnike za šole (izpolnjevanje traja približno 40 minut), ki jih izpolnjujejo ravnatelji.

Omenjeni vprašalniki so ključnega pomena za analizo dosežkov učencev in so poveza-
ni z več spremljajočimi podatki na ravni učencev in ravni šol, ki se nanašajo na:

- družinsko ozadje učencev, vključno z gospodarskim, socialnim in kulturnim
kapitalom;
- učenje matematike in dijakove matematične izkušnje;
- dijakove izkušnje z reševanjem problemov;
- kakovost človeških virov na šoli in materialne vire, način organiziranja in fi-
nanciranja šole (javna ali zasebna šola), procese sprejemanja odločitev in prakse za-
poslovanja;
- vsebino učnih praks, vključno s tipi in strukturami izobraževalnih sistemov,
velikostjo razreda in oblikami sodelovanja staršev;
- strategije samostojnega učenja, motivacijo in postavljanje ciljev, kognitivne
mehanizme, kontrolne strategije, naklonjenost različnim tipom učnih situacij, slo-
ge učenja in socialne spretnosti, potrebne za sodelovanje ter učenje;
- oblike učenja in poučevanja pri matematiki;
- splošno uporabo in razpoložljivost informacijsko-komunikacijske tehnologi-
je;

55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60