Page 52 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja matematične pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 7
P. 52
je kategorija družbenega konteksta osredinjena na probleme z vidika skupnosti. Že
omenjena naloga Rock koncert je zgled naloge, ki je umeščena v družbeni kontekst,
saj je postavljena v okvir organizacije rock koncerta, čeprav lahko hkrati črpa oseb-
no izkušnjo posameznika, ki se znajde v množici.
- Znanstveni – Problemi, uvrščeni v kategorijo znanstvenega konteksta, so po-
vezani z uporabo matematike v svetu narave ter vprašanji in temami, ki so poveza-
ne z znanostjo in tehnologijo. Ta kontekst lahko vključuje (vendar ni omejen na)
področja, kot so vreme ali podnebje, ekologija, medicina, znanost o vesolju, gene-
tika, meritve in svet matematike. V znanstveni kontekst spadajo tudi naloge, pri
katerih so vsi elementi del sveta matematike.
Naloge v raziskavi PISA so urejene tako, da je najprej navedeno skupno uvodno be-
sedilo, temu pa sledijo različna vprašanja. Pogosto se zgodi, da vsa vprašanja spadajo v
isti kontekst. Obstajajo pa tudi izjeme; denimo, da je besedilo naloge pri enem vprašanju
obravnavano z osebnega vidika, v drugem pa z družbenega.
Z uporabo kontekstualnih kategorij raziskava PISA zagotavlja, da ugotavljanje mate-
matične pismenosti odraža široko paleto uporabe matematike, od vsakdanje osebne rabe
do znanstvenih izzivov globalnih problemov. Pomembno je tudi to, da vsak kontekstual-
ni sklop obsega naloge različnih zahtevnostnih stopenj.
Pri opredeljevanju kontekstov, ki so pomembni, je bilo ključnega pomena zavedanje,
da je namen ugotavljanja matematične pismenosti tudi spremljanje znanja matematičnih
vsebin, procesov in sposobnosti ter zmožnosti, ki so jih dijaki usvojili do 15. leta starosti.
Konteksti nalog so bili torej izbrani glede na to, kakšen pomen imajo v dijakovih zanima-
njih in življenju ter glede na zahteve, s katerimi se bo srečal, ko bo vstopal v družbo kot
ustvarjalen, dejaven in razmišljujoč državljan. O tem, katere teme so pomembne, presojajo
nacionalni koordinatorji projekta iz držav, sodelujočih v raziskavi PISA.

52
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57