Page 54 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja matematične pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 7
P. 54
Pomembno je omeniti, da imajo naloge v vsakem vsebinskem sklopu več zahtevno-
stnih stopenj.
Porazdelitev nalog glede na matematične procese
Poleg vsebine so bile naloge pri ugotavljanju znanja matematike v raziskavi PISA 2012
uvrščene v eno od treh kategorij matematičnih procesov. Cilj je bil doseči ravnovesje med
dvema procesoma: med tistim, ki omogoča povezovanje med resničnim svetom in svetom
matematike, in tistim, ki od dijaka zahteva zmožnost reševanja matematično formulira-
nega problema v kontekstu realnega problema.
Tabela 4: Porazdelitev matematičnih nalog glede na matematične procese
Kategorija matematičnih procesov Odstotek nalog (%)
Matematično formuliranje situacij približno 25
Uporaba matematičnih konceptov, dejstev, postopkov in sklepanje približno 50
Interpretiranje, (uporaba) in evalviranje matematičnih rezultatov približno 25
Skupaj 100
Tudi v teh kategorijah se naloge nahajajo na različnih stopnjah zahtevnosti.
Porazdelitev nalog glede na kontekstualne kategorije
V raziskavi PISA 2012 je vsaka naloga umeščena v enega od štirih kontekstualnih
sklopov. V štiri vsebinske sklope so naloge porazdeljene, kot je prikazano v spodnji tabe-
li. Zaradi takšne uravnotežene porazdelitve ni noben kontekstualni sklop prevladujoč,
zato lahko dijaki rešujejo naloge, ki obravnavajo različne interese in situacije, s katerimi se
bodo srečali v življenju.
Tabela 5: Porazdelitev matematičnih nalog glede na kontekstualne kategorije
Kontekstualne kategorije Odstotek nalog (%)
Osebni približno 25
Poklicni približno 25
Družbeni približno 25
Znanstveni približno 25
Skupaj 100
Tudi v teh kategorijah se naloge nahajajo na različnih stopnjah zahtevnosti.
54
stnih stopenj.
Porazdelitev nalog glede na matematične procese
Poleg vsebine so bile naloge pri ugotavljanju znanja matematike v raziskavi PISA 2012
uvrščene v eno od treh kategorij matematičnih procesov. Cilj je bil doseči ravnovesje med
dvema procesoma: med tistim, ki omogoča povezovanje med resničnim svetom in svetom
matematike, in tistim, ki od dijaka zahteva zmožnost reševanja matematično formulira-
nega problema v kontekstu realnega problema.
Tabela 4: Porazdelitev matematičnih nalog glede na matematične procese
Kategorija matematičnih procesov Odstotek nalog (%)
Matematično formuliranje situacij približno 25
Uporaba matematičnih konceptov, dejstev, postopkov in sklepanje približno 50
Interpretiranje, (uporaba) in evalviranje matematičnih rezultatov približno 25
Skupaj 100
Tudi v teh kategorijah se naloge nahajajo na različnih stopnjah zahtevnosti.
Porazdelitev nalog glede na kontekstualne kategorije
V raziskavi PISA 2012 je vsaka naloga umeščena v enega od štirih kontekstualnih
sklopov. V štiri vsebinske sklope so naloge porazdeljene, kot je prikazano v spodnji tabe-
li. Zaradi takšne uravnotežene porazdelitve ni noben kontekstualni sklop prevladujoč,
zato lahko dijaki rešujejo naloge, ki obravnavajo različne interese in situacije, s katerimi se
bodo srečali v življenju.
Tabela 5: Porazdelitev matematičnih nalog glede na kontekstualne kategorije
Kontekstualne kategorije Odstotek nalog (%)
Osebni približno 25
Poklicni približno 25
Družbeni približno 25
Znanstveni približno 25
Skupaj 100
Tudi v teh kategorijah se naloge nahajajo na različnih stopnjah zahtevnosti.
54