Page 54 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja matematične pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 7
P. 54
Pomembno je omeniti, da imajo naloge v vsakem vsebinskem sklopu več zahtevno-
stnih stopenj.

Porazdelitev nalog glede na matematične procese

Poleg vsebine so bile naloge pri ugotavljanju znanja matematike v raziskavi PISA 2012
uvrščene v eno od treh kategorij matematičnih procesov. Cilj je bil doseči ravnovesje med
dvema procesoma: med tistim, ki omogoča povezovanje med resničnim svetom in svetom
matematike, in tistim, ki od dijaka zahteva zmožnost reševanja matematično formulira-
nega problema v kontekstu realnega problema.

Tabela 4: Porazdelitev matematičnih nalog glede na matematične procese

Kategorija matematičnih procesov Odstotek nalog (%)

Matematično formuliranje situacij približno 25

Uporaba matematičnih konceptov, dejstev, postopkov in sklepanje približno 50

Interpretiranje, (uporaba) in evalviranje matematičnih rezultatov približno 25

Skupaj 100

Tudi v teh kategorijah se naloge nahajajo na različnih stopnjah zahtevnosti.

Porazdelitev nalog glede na kontekstualne kategorije

V raziskavi PISA 2012 je vsaka naloga umeščena v enega od štirih kontekstualnih
sklopov. V štiri vsebinske sklope so naloge porazdeljene, kot je prikazano v spodnji tabe-
li. Zaradi takšne uravnotežene porazdelitve ni noben kontekstualni sklop prevladujoč,
zato lahko dijaki rešujejo naloge, ki obravnavajo različne interese in situacije, s katerimi se
bodo srečali v življenju.

Tabela 5: Porazdelitev matematičnih nalog glede na kontekstualne kategorije

Kontekstualne kategorije Odstotek nalog (%)

Osebni približno 25

Poklicni približno 25

Družbeni približno 25

Znanstveni približno 25

Skupaj 100

Tudi v teh kategorijah se naloge nahajajo na različnih stopnjah zahtevnosti.

54
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59