Page 46 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja matematične pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 7
P. 46
- Oblikovanje strategij za reševanje problemov: Matematična pismenost pogosto
zahteva oblikovanje strategij za matematično reševanje problemov. Ta kompetenca
obsega nabor natančnih procesov nadzorovanja, ki vodijo posameznika pri učin-
kovitem prepoznavanju, formuliranju in reševanju problemov. Za to spretnost je
značilno, da z njo dijak izbere ali oblikuje načrt ali strategijo in matematiko upo-
rabi za reševanje problemov, ki izhajajo iz naloge ali konteksta, hkrati pa usmerja
tudi samo izvajanje. To matematično kompetenco lahko uporabimo na kateri koli
stopnji v procesu reševanja problema.
- Uporaba simbolnega, formalnega in tehniškega jezika in operacij: Matematična
pismenost zahteva uporabo simbolnega, formalnega in tehniškega jezika in operacij.
Ta kompetenca obsega razumevanje, interpretiranje in uporabo simbolnih izrazov
v matematičnem kontekstu (med njimi tudi računskih izrazov in operacij), ki jih
usmerjajo matematične konvencije in pravila. Obsega tudi razumevanje in upora-
bo formalnih struktur, ki temeljijo na definicijah, pravilih in formalnih sistemih,
ter na uporabi algoritmov v povezavi z omenjenimi entitetami. Uporabljeni sim-
boli, pravila in sistemi se spreminjajo glede na to, kateri del znanja matematičnih
vsebin potrebujemo pri določeni nalogi, da lahko formuliramo, rešujemo ali inter-
pretiramo matematiko.
- Uporaba matematičnih orodij: Zadnja matematična kompetenca, na kateri te-
melji matematična pismenost v praksi, je uporaba matematičnih orodij. Matema-
tična orodja obsegajo stvarna orodja, kot so meritveni inštrumenti, prav tako pa
računala in računalniška orodja, ki postajajo čedalje bolj dostopna. Ta zmožnost
obsega poznavanje in védenje o tem, kako uporabljati različna orodja, ki so nam
v pomoč pri reševanju matematičnih nalog, in kako opredeliti njihove omejitve.
Matematična orodja igrajo pomembno vlogo tudi pri sporočanju.
Omenjene zmožnosti in sposobnosti so očitne v vsakem od treh matematičnih proce-
sov, ki smo jih uporabili pri poročanju o raziskavi. Kako se le-te kažejo znotraj treh proce-
sov, je opisano v Sliki 4.

46
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51