Page 32 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja matematične pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 7
P. 32
za računanje. Matematična orodja na računalniku so v 21. stoletju vsakdanja oprema na
delovnih mestih in sčasoma postajajo čedalje bolj prevladujoča. Narava problemov, pove-
zanih z delom, in logično sklepanje sta se z novimi priložnostmi še razširila – pri tem pa se
krepijo tudi pričakovanja na področju matematične pismenosti.

Uporaba računal je bila dovoljena pri vseh dosedanjih ugotavljanjih matematične pi-
smenosti v raziskavi PISA, kjer je bilo to v skladu s politiko sodelujoče države. V preteklo-
sti so bile matematične naloge kolikor mogoče tehnološko nevtralne (računalo ni olajša-
lo njihovega reševanja), pri nekaterih nalogah tipa »papir in svinčnik« iz leta 2012 pa so
si dijaki z računalom lahko učinkovito pomagali. Naloge v raziskavi PISA 2012 odražajo
probleme, ki se pojavljajo v osebnem, poklicnem, družbenem in znanstvenem kontekstu,
in ker računala uporabljamo v vseh omenjenih okoljih, so bila na voljo kot pomoč tudi pri
nekaterih nalogah.

32
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37