Page 27 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja matematične pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 7
P. 27
edelitev matematične pismenosti

Razumevanje matematike je osrednjega pomena v usposobljenosti mladega človeka za
življenje v sodobni družbi. Vedno zahtevnejši problemi in situacije, s katerimi se srečuje
v vsakdanjem življenju, tudi v poklicnih kontekstih, zahtevajo določeno raven razumeva-
nja matematike, matematično sklepanje in uporabo matematičnih orodij. Matematika je
ključno orodje za mlade ljudi pri spopadanju z vprašanji in izzivi na osebnem, poklicnem,
družbenem in znanstvenem področju življenja. Zato je pomembno razumeti, v kolikšni
meri so mladi ljudje, ki zaključujejo šolanje, ustrezno pripravljeni uporabljati matemati-
ko, ki jim omogoča, da se soočajo s pomembnimi vprašanji in smiselno rešujejo proble-
me. Ugotavljanje matematične pismenosti pri 15 letih starosti je zgodnji pokazatelj, kako
se bodo posamezniki pozneje v življenju odzivali na različne vrste situacij, ki terjajo mate-
matično obravnavo.

Mednarodno ugotavljanje matematične pismenosti pri 15-letnih dijakih temelji na
smiselnem vprašanju: »Kaj morajo državljani vedeti in biti sposobni narediti v situacijah,
ki vključujejo matematiko?« Natančneje, kaj matematična kompetenca omogoča 15-le-
tniku, ki je končal šolanje in se namerava usposobiti za poklic ali pa se pripravlja na študij
na univerzi? Matematično pismenost v tem dokumentu opredeljujemo kot niz posamezni-
kovih zmožnosti, da matematično formulirajo, uporabljajo matematiko in interpretira-
jo matematične izračune v raznolikih kontekstih. Želimo opisati zmožnosti posamezni-
kov, da razmišljajo matematično in uporabljajo matematične koncepte, postopke, dejstva
in orodja, s katerimi opisujejo, razlagajo in predvidevajo pojave. Takšna zasnova matema-
tične pismenosti podpira dvoje: razvoj dijakovega poglobljenega razumevanja strogo mate-
matičnih konceptov in prednosti, ki jih prinaša raziskovanje abstraktnega sveta matema-
tike. Struktura matematične pismenosti, ki je opredeljena v raziskavi PISA 2012, poudarja,

27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32