Page 48 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja finančne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 8
P. 48
Navedeno vprašanje od dijakov zahteva, da ovrednotijo in razmislijo o posledicah
spreminjanja pogojev posojila – kontekst, ki je 15-letnikom manj poznan kot prej opisana
situacija na tržnici. Pri tem vprašanju so za razliko od prejšnjega vse potrebne informacije
navedene v nalogi, a mora dijak za pravilen odgovor najprej prepoznati bistveno informa-
cijo, nato pa predvideti in oceniti posledice, ki lahko določenemu dejanju sledijo. Katego-
rija pravilnega odgovora pri tem vprašanju zajema zelo različne odgovore. V predraziskavi
je bil najpogostejši izmed njih ta, da bi imela na ta način ga. Jelen še več dolga. Vendar bi
bil enako sprejemljiv odgovor tudi tak, ki bi se nanašal na specifične pogoje posojila: sku-
pne obresti bodo na koncu večje, čas odplačevanja kredita bo daljši, ob menjavi banke lah-
ko zaradi tega nastopijo dodatni stroški ipd. V predraziskavi je na obravnavano vprašanje
pravilno odgovorilo približno 40 % vseh sodelujočih dijakov.

Glede na kognitivni proces, ki ga naloga zajema, v kategorijo vrednotenja finanč-
nih vprašanj uvrščamo tudi nalogo iz primera št. 2, stran 38, ODLOČITEV GLEDE
IZDATK­ OV.

Uporaba finančnega znanja in razumevanja

Četrti proces uporabi izraz iz opredelitve finančne pismenosti: »… da ljudje uporabi-
jo to finančno znanje in razumevanje …«. Osredotoča se na učinkovita dejanja v finanč-
nem okolju s pomočjo uporabe poznavanja finančnih proizvodov in kontekstov ter razu-
mevanja finančnih konceptov. Ta proces je opazen v nalogah, ki vključujejo računanje in
reševanje problemov, velikokrat pa je treba upoštevati veliko različnih pogojev. Primer na-
loge te vrste je računanje obresti za dveletno posojilo. Ta proces je viden tudi v nalogah, ki

48
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53