Page 49 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja finančne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 8
P. 49
tevajo uporabo znanja v specifičnem kontekstu. V nalogi mora dijak na primer ugoto-
viti, ali bo kupna moč skozi čas narasla ali upadla, ko se cene spreminjajo z dano hitrostjo.
V tem primeru mora dijak uporabiti znanje o inflaciji.

Kot primer naloge, ki od dijaka zahteva uporabo finančnega znanja in razumevanja,
navajamo nalogo spodaj. V okviru te naloge morajo dijaki preučiti niz pogojev in ovir v
okviru načrtovanja prihajajočih stroškov – glede na informacijo o tedenskem zaslužku
morajo izračunati, koliko časa morajo varčevati za počitnice. Pravilen odgovor je 6 tednov.
V predraziskavi je na to vprašanje pravilno odgovorilo manj kot 50 % dijakov.

Kontekst

Ko za ocenjevanje finančne pismenosti sestavljamo izhodišča in naloge, ki jih bomo
razvili in izbrali na podlagi tega okvira, je veliko pozornosti namenjene širini izbora kon-
tekstov, v katerih je pismenost uporabljena. Odločitve o finančnih problemih so pogosto
odvisne od kontekstov ali situacij, v katerih se problemi pojavljajo. Ko postavimo naloge
v različne kontekste, ocenjevanje ponuja možnost povezovanja z najrazličnejšimi posame-
znikovimi interesi in z različnimi situacijami, v katerih mora posameznik funkcionirati v
enaindvajsetem stoletju.

Nekatere situacije so bližje 15-letnikom kot druge. V raziskavi PISA so ocenjevalne
naloge postavljene v vsakdanje situacije, ki lahko vključujejo šolski kontekst, niso pa ve-

49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54