Page 47 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja finančne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 8
P. 47
poprejšnjim, splošnim znanjem, ki naj bi ga črpali iz vsakodnevnih, življenjskih situ-
acij.

.......................................................................................................................
.......................................................................................................................
.......................................................................................................................

Namen tega vprašanja je, da dijaki prepoznajo, da nakup zaboja paradižnikov lahko
predstavlja izgubo na finančnem področju ali da je to nakup, ki si ga nekateri v danem tre-
nutku niti ne morejo privoščiti. Dijak prejme kodo za pravilen odgovor, če dano situaci-
jo ovrednoti in pojasni v smislu, da nakup večjega števila paradižnikov po nižji ceni ni ve-
dno dobra finančna odločitev. Tukaj navajamo nekaj primerov pravilnih odgovorov, ki so
lahko različni:

• Paradižniki lahko zgnijejo, preden vse porabiš.
• Mogoče ne potrebuješ 10 kg paradižnikov.
Naslednji tip odgovora, za katerega bi dijak prav tako prejel kodo za pravilen odgovor,
je naslednji:
• Porabiti bi moral 22 zedov (namesto 2,75 ali 5,50 za 1 ali 2 kg) in mogoče nimaš
toliko denarja.
• Da bi lahko kupil zaboj paradižnikov, bi mogoče moral preživeti brez česa dru-
gega, kar potrebuješ.
V predraziskavi PISA 2012 je na navedeno vprašanje pravilno odgovorilo preko 80 %
dijakov.
Naslednja naloga pa predstavlja primer zahtevnejšega vprašanja znotraj sklopa vredno-
tenja finančnih vprašanj.

47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52