Page 30 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja finančne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 8
P. 30
Dijaki, ki so izpolnjevali delovne zvezke z nalogami finančne pismenosti, pa so, kot vsi
ostali, ob koncu reševali še enake Vprašalnike za dijakinje in dijake, v katerih smo spraše-
vali po:
• družinskem ozadju dijakov, vključno z gospodarskim, socialnim in kultur-
nim kapitalom;
• učenju matematike in dijakovih matematičnih izkušnjah;
• dijakovih izkušnjah z reševanjem problemov;
• kakovosti človeških virov na šoli in po materialnih virih, načinu organiziranja
in financiranja šole (javna ali zasebna šola), procesih sprejemanja odločitev in pra-
ksah zaposlovanja;
• vsebini učnih praks, vključno s tipi in strukturami izobraževalnih sistemov,
velikostjo razreda in oblikami sodelovanja staršev;
• strategijah samostojnega učenja, motivaciji in postavljenih ciljih, kognitivnih
mehanizmih, kontrolni strategiji, naklonjenosti različnim tipom učnih situacij,
slogih učenja in socialni spretnosti, potrebni za sodelovanje ter učenje;
• oblikah učenja in poučevanja pri matematiki;
• splošni uporabi in razpoložljivosti informacijsko komunikacijske tehnologije;
• odnosu dijaka do računalnikov;
• izobraževanju v prihodnosti ter morebitni pomoči pri jezikovnem izobraževa-
nju.
30
ostali, ob koncu reševali še enake Vprašalnike za dijakinje in dijake, v katerih smo spraše-
vali po:
• družinskem ozadju dijakov, vključno z gospodarskim, socialnim in kultur-
nim kapitalom;
• učenju matematike in dijakovih matematičnih izkušnjah;
• dijakovih izkušnjah z reševanjem problemov;
• kakovosti človeških virov na šoli in po materialnih virih, načinu organiziranja
in financiranja šole (javna ali zasebna šola), procesih sprejemanja odločitev in pra-
ksah zaposlovanja;
• vsebini učnih praks, vključno s tipi in strukturami izobraževalnih sistemov,
velikostjo razreda in oblikami sodelovanja staršev;
• strategijah samostojnega učenja, motivaciji in postavljenih ciljih, kognitivnih
mehanizmih, kontrolni strategiji, naklonjenosti različnim tipom učnih situacij,
slogih učenja in socialni spretnosti, potrebni za sodelovanje ter učenje;
• oblikah učenja in poučevanja pri matematiki;
• splošni uporabi in razpoložljivosti informacijsko komunikacijske tehnologije;
• odnosu dijaka do računalnikov;
• izobraževanju v prihodnosti ter morebitni pomoči pri jezikovnem izobraževa-
nju.
30