Page 31 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja finančne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 8
P. 31
edelitev finančne pismenosti

Pri razvijanju definicije finančne pismenosti je skupina strokovnjakov upoštevala tako
splošno opredelitev pismenosti znotraj raziskave PISA kot tudi znanje o naravi finančne-
ga izobraževanja.

PISA pismenost v splošnem opredeljuje kot sposobnost dijakov, da uporabijo znanje in
veščine na ključnih področjih šolskih predmetov in da razčlenijo, utemeljijo in učinkovito
komunicirajo, ko postavljajo, rešujejo in interpretirajo naloge v različnih situacijah. PISA
se osredotoča na prihodnost, na sposobnost mladih ljudi, da uporabijo znanje in veščine,
da se spopadejo z dejanskimi izzivi in ne le, da pokažejo, v kolikšni meri so usvojili vsebi-
no specifičnega učnega načrta (OECD, 2010).

OECD je opredelil finančno izobraževanje kot »proces, pri katerem posamezniki iz-
boljšujejo svoje razumevanje finančnih proizvodov in konceptov ter s pomočjo podatkov,
poučevanja in/ali objektivnih nasvetov razvijajo veščine in samozaupanje, da se začnejo
bolje zavedati finančnih tveganj in priložnosti, da se lahko odločajo na podlagi podatkov,
da vedo, na koga naj se obrnejo po pomoč, in da znajo pravilno ukrepati, da izboljšajo svo-
je finančno stanje ter zaščito.« (OECD, 2005b)

Definicija finančne pismenosti v raziskavi PISA 2012 je naslednja:
Finančna pismenost je posameznikovo poznavanje in razumevanje finančnih pojmov in veščin, zajema pa
tudi motivacijo in samozavest, da uporabi to poznavanje in razumevanje pri sprejemanju učinkovitih odlo-
čitev v različnih finančnih kontekstih, da izboljša finančno stanje posameznikov in družbe in da lahko so-
deluje v ekonomskih odločitvah.
V naslednjih odstavkih obravnavamo vse dele opredelitve finančne pismenosti v razi-
skavi PISA 2012 podrobneje.

31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36