Page 25 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja finančne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 8
P. 25
veščine. PISA zbira kognitivne in druge podatke o 15-letnikih v številnih državah in
gospodarstvih. Tako lahko ponudi bogat nabor primerljivih podatkov, ki jih lahko upo-
rabijo oblikovalci politike in druge interesne skupine, da se lahko odločijo na podlagi za-
nesljivih podatkov. Mednarodno primerljivi podatki o finančni pismenosti lahko odgovo-
rijo na vprašanji, kot sta »Kako so mladostniki pripravljeni na nove finančne sisteme, ki
postajajo globalni in vse bolj kompleksni?« in »Iz katere države prihajajo dijaki, ki so naj-
boljši na področju finančne pismenosti?«

Tako kot pri glavnih področjih raziskave PISA (bralna, matematična in naravoslovna
pismenost) je glavni poudarek ocenjevanja finančne pismenosti v raziskavi PISA na mer-
jenju dosežkov 15-letnikov pri prikazu in uporabi znanja ter spretnosti. Finančno pisme-
nost, kot tudi druge vrste pismenosti, ki jih preverja PISA, ocenjujemo z orodjem, ki omo-
goča podatke, ki so veljavni, zanesljivi in se jih da tolmačiti.

25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30