Page 35 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja finančne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 8
P. 35
9). Analiza podatkov je pokazala, da je bila vsebina finančnega izobraževanja v šolah
kljub kulturnim razlikam razmeroma podobna in da je mogoče identificirati vrsto tem, ki
so vključene v te izobraževalne okvire. Te tvorijo štiri vsebinska področja za finančno pi-
smenost, ki jo raziskuje PISA: denar in transakcije, načrtovanje in upravljanje financ, tve-
ganje in dobiček ter finančni zemljevid.

Denar in transakcije

To vsebinsko področje se osredotoča na širok spekter osebnih finančnih tem, kot so
vsakodnevna plačila, poraba, ugodni nakupi, bančne kartice, čeki, bančni računi in valu-
te. To vsebinsko področje vsebuje naloge, ki preverjajo, ali dijaki:

• razumejo, da denar menjamo za dobrine in storitve;
• prepoznajo bankovce in kovance;
• poznajo različne načine plačevanja za predmete, osebno ali prek spleta;
• znajo izračunati, koliko drobiža ostane po plačilu;
• znajo izračunati, kateri izmed dveh različno velikih potrošniških predmetov
omogoča ugodnejši nakup, če upoštevajo posebne potrebe in okoliščine posame-
znika;
• razumejo, da ljudje prejemajo denar na različne načine in da obstajajo različni
načini izmenjave denarja med ljudmi in organizacijami;
• znajo uporabljati bančne avtomate, da dvignejo gotovino ali preverijo stanje
na računu;
• znajo preveriti transakcije na bančnem izpisku in opazijo nepravilnosti;
• razumejo, da denar lahko posojamo ali si ga izposodimo, in poznajo razloge za
plačevanje ali prejemanje obresti; in
• znajo uporabiti kreditno ali debetno kartico.
Naslednja naloga ponazarja primer vprašanja, pri katerem mora dijak upoštevati kon-
cept ugodnega nakupa. Valuta Zed, ki je v njej uporabljena, je izmišljena, o čemer so dijaki
predhodno obveščeni. Uporaba tovrstne valute omogoča primerljivost med državami, kar
bi bilo z uporabo dejanske valute določene države oteženo.

35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40