Page 27 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja finančne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 8
P. 27
em podatkov in poročanje o rezultatih
v raziskavi PISA 2012

Finančno pismenost smo znotraj raziskave PISA 2012 preverjali s pomočjo delovnih
zvezkov, ozadje dijakovih dosežkov pa s spremljajočimi vprašalniki.

Tabela 1: Časovni potek raziskave PISA 2012 na šolah

Dejavnost Čas
Razdelitev gradiva in branje splošnih navodil 10-15 minut (približno)

Reševanje delovnega zvezka 1 ura (točno)
Kratek odmor 5 minut (največ)
Reševanje delovnega zvezka 1 ura (točno)
Kratek vprašalnik na koncu delovnega zvezka 5 minut (največ)
Odmor 15 minut
Vprašalnik za dijakinje in dijake 35 minut (približno)
Zbiranje gradiva ob koncu izvedbe 3-5 minut (približno)
Skupaj 3 ure in 20 minut (približno)

V glavni zajem podatkov v raziskavi PISA 2012 je bilo vključenih 40 nalog iz finanč-
ne pismenosti, ki so bile razporejene v 2 skupka nalog, izmed katerih se za vsakega posebej
predvideva 30 minut reševanja. Naloge iz omenjenih skupkov so bile razporejene na raz-
lična mesta v 4 različnih delovnih zvezkih. Ker se za reševanje celotnega testa v raziskavi
PISA predvideva 120 minut (od tega 60 minut predstavljajo naloge iz finančne pismeno-
sti), so preostali del testa sestavljale matematične ali bralne naloge (1 sklop iz vsake dome-

27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32