Page 78 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 78
Opis ravni dosežkov z vidika bralnega procesa
V raziskavi PISA 2009 ugotavljajo izraženost bralne pismenosti tudi z vidika treh vrst
bralnega procesa:
1. Iskanje in priklic informacij. Gre za prepoznavanje in sposobnost poiskati spe-
cifične podatke znotraj besedila.
2. Povzemanje in interpretiranje besedila. Pomeni, da posameznik na podlagi
prebranega besedila in pravilnega razumevanja le-tega razvije lastno interpretacijo
(razlago) določenega dogajanja v besedilu.
3. Razmišljanje o prebranem in ovrednotenje prebranega. Posameznik se zna
opredeliti do določenega problema, ki je v nalogi izpostavljen, izraziti lastno raz-
mišljanje o besedilu ter svoj odgovor povezati in pojasniti s pomočjo interpretacije
specifičnih podatkov v besedilu ter primerjanja le-teh.

Slika 2: Povprečni splošni dosežek na testu bralne pismenosti in povprečni dosežki pri posa-
meznem vidiku bralnega procesa pri dijakih, uvrščenih na določeno raven bralne pismenosti.

78
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83