Page 52 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 52
Kako pogosto se ukvarjaš z naslednjimi bralnimi aktivnostmi?
a) Branje elektronske pošte
b) Spletne klepetalnice
c) Branje spletnih novic
d) Uporaba spletnega slovarja ali enciklopedije
e) Iskanje spletnih informacij o določenih vsebinah
f) Sodelovanje v skupinskih razpravah ali forumih na spletu
g) Iskanje uporabnih informacij na spletu
Udeleženci so pri posamezni dejavnosti branja po spletu označili enega od možnih od-
govorov: 1 = Ne vem, kaj je to, 2 = Nikoli ali skoraj nikoli, 3 = Večkrat na mesec, 4 = Več-
krat na teden, 5 = Večkrat na dan.
Višji indeks dejavnosti branja na spletu pomeni pogostejše ukvarjanje z različnimi de-
javnostmi spletnega branja.
Tabela 6: Odstotek dijakov, ki se ukvarjajo z različnimi bralnimi aktivnostmi na spletu »več-
krat na teden« ali »večkrat na dan«

abcde fg

Finska

% dijakov 64,0 80,8 35,0 39,4 30,0 26,1 28,4

Norveška

% dijakov 65,8 86,4 45,0 53,8 53,4 22,1 34,1

Povprečje OECD

% dijakov 63,7 73,3 45,7 39 51,3 19,6 35,5

Slovenija

% dijakov 70,4 83,2 58,8 34,7 49,2 29,3 37,3

Dejavnosti branja na spletu so označene s črkami od a do g, kot so bile označene tudi v vpra-
šanju.

Če primerjamo ukvarjanje slovenskih, norveških in finskih 15-letnikov z različnimi
bralnimi aktivnostmi na spletu, opazimo, da so odstotki dijakov, ki so na različne načine
aktivni na spletu (torej znotraj vseh postavk), med tremi primerjanimi državami v povpre-
čju najnižji na Finskem, na prvem mestu pa je Norveška. V vseh treh državah se 15-letni-
ki v največji meri poslužujejo uporabe spletnih klepetalnic (80,8 % na Finskem, 86,4 % na

52
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57