Page 185 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 185
da se v procesu izobraževanja sooča z različnimi ovirami, kar ponazarja nekaj izjav in-
tervjuvancev:

»Pomanjkanje prostega časa, preveliki stroški za izobraževanje. Moram plačat
vsak izpit. Ne znam si organizirat časa za učenje, imam tudi kdaj težave s koncen-
tracijo.«
»Učitelji niso takšni, kot sem pričakoval. Na pamet se moraš učit. Imam težave
pri učenju s koncentracijo in zapomnitvijo. Ne da se mi, to je.«
» Ja, predvsem zaradi starosti. Že nekaj časa je minilo, odkar sem hodila v šolo.
Težko je preklopit nazaj. Težko je bilo začeti.«
»Se z družino ne vidimo skoraj nič, razen za vikend. Jaz delam ponoči zaradi šo-
lanja, da lahko pridem sem. Delovni čas se mi zaradi tega ne prilagaja. Je malo na-
porno, ja. Na začetku sem imel težave s koncentracijo, ko si toliko ven iz tega. Prvi
mesec, dva, zdaj pa ne, ni problema več.«
Nekateri udeleženci so trdili, da se ne soočajo z ovirami oz. da kakšen manjši pro-
blem uspešno premagajo, a v nadaljnjem pogovoru se je včasih izkazalo, da temu ni pov-
sem tako.
»Ne soočam se z nobeno od ovir. Problem so kakšni učitelji, ker so res nesramni. Tud
vse v razredu tretirajo enak. Tretirajo ns kot 15-letnike.«
»Program ni prezahteven, star nisem, organizirati se znam. Prostega časa mi manj-
ka, ampak se znam organizirati. Družinske obveznosti tudi včasih znajo biti pro-
blem. Učitelji so prva liga, drugih problemov ne vidim.«
»Nimam ovir; da sem ponovno šla v šolo, je bila moja želja in bi tudi rada napre-
dovala. Drugače pa mi je pomagal starejši sin pri matematiki.«
Redki udeleženci izobraževanja pa ovir ne občutijo in to jasno povedo:
»Nism imela nič od navedenih težav in ovir. Je teklo vse gladko.«
» Imam čas, družine nimam, rada se učim.«
»Ne, na ovire pa nisem naletel. Družine še nimam, zveza s punco zaradi šole ne
trpi, ona študira v Ljubljani, tak da se med tednom tak ne vidima kaj dosti, kraj
izobraževanja je itak mesto, v katerem živim, stroške tega šolanja pa mi (na srečo,
hehe) pokrijejo starši.«
Ko smo odrasle udeležence izobraževanja vprašali, kako se soočajo z ovirami, kako jih
premagujejo oz. ali jim pri tem kdo pomaga ter kako, jih večina pravi, da težave večinoma

185
   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190