Page 182 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 182
Zanimalo pa nas je seveda tudi, kako vlogo OIN vidijo udeleženci izobraževanja od-
raslih, katerim naj bi OIN predstavljal motivacijsko sredstvo in pomoč pri organiziranju
njihovega izobraževanja. Ugotovimo lahko, da večina odraslih udeležencev izobraževanja
OIN ne namenja posebnega pomena. Na vprašanje, ali so zaradi priprave OIN za izobra-
ževanje kaj bolj motivirani, odgovarjajo:

»Hmm … ne vem, najbrž to bolj malo vpliva na moje učenje.«
Le približno petina intervjuvanih odraslih udeležencev izobraževanja (trinajst od dva-
inšestdesetih) je namreč izjavila, da jih OIN motivira, jim pomaga pri načrtovanju lastne-
ga izobraževanja in ugotavljanju lastnega napredka. Ena od udeleženk je v tem smislu po-
vedala, da ji je bil OIN dobra motivacija ter da ga je pogosto pregledovala. Pravi:
»… ker vsakič ko sm jst to mojo razpredelnico mela pred sabo in po vsakem izpitu
… sem pršla domov za pisalno mizo in sem lepo mela moj plan izobraževanja in to
mojo razpredelnico po predmetih. In vsak predmet, ki se je dopolnjeval, je nekako se-
stavljal te puzle, celotno sliko in … vedla sm, kaj so moji cilji, ne …«.
»Po moje /je vloga OIN, op. Avtorji/ predvsm orientacijska. Mogoč je na nek na-
čin motivacija.«
Nekaterim udeležencem izobraževanja OIN preprosto pomaga pri organizaciji dela:
»Ja, da si lažje opredelim učenje posameznih predmetov.«
Nekateri udeleženci izobraževanja samo pripravo OIN vidijo kot pomembno in smi-
selno dejavnost, ki jim pomaga strukturirati delo in vpliva na njihovo učenje. To uteme-
ljujejo takole:
» Tako lažje delajo organizatorji izobraževanja, jaz lažje vem, kako uspešen sem,
sledim izobraževanju«.
»Mogoče. Vendar, če mi ga ne bi naredili na šoli, bi si ga verjetno naredil sam. Ker
imam rad, da je vse urejeno in da vidim, kje sem. Drugače se izgubim in nimam več
volje.«
»Ja, učim se to, kaj je napisano v osebnem izobraževalnem načrtu. Pa da vse spro-
ti opravljam.«
Ugotavljamo, da so odgovori, ki pozitivno vrednotijo pripravo OIN in njegov učinek,
povezani tudi z načinom priprave OIN; če je posameznik vpet v pripravo OIN, če sam de-
javno sodeluje in sproti osmišlja cilje, zapisane v OIN, potem to tudi lahko uporabi kot vo-

182
   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187