Page 184 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 184
Nekateri odrasli udeleženci izobraževanja, ki OIN-a sicer niso imeli, pa so menili, da
bi bili pri učenju bolj uspešni, če bi imeli jasno in natančno opredeljeno, začrtano svojo iz-
obraževalno pot in da bi jim OIN pri delu verjetno koristil. To ponazarja tale izjava:

»Ja bi, ker imaš neko motivacijo oz. preglednost nad svojim učenjem.«
Ugotovimo lahko, da je uspešnost načrtovanja izobraževanja s pomočjo OIN zelo od-
visna od možnosti, ki obstajajo na institucijah za izobraževanje odraslih (število zaposle-
nih, organizacija dela, število študentov itd.), po drugi strani pa tudi od seznanjenosti od-
raslih udeležencev z vlogo OIN in pripravljenosti, da ga uporabijo za dejavno načrtovanje
svoje izobraževalne poti.
O vplivu OIN na uspešnost odraslih pri izobraževanju smo v anketi vprašali tudi or-
ganizatorje/vodje izobraževanja odraslih. Več kot dve tretjini (70 %) anketirancev meni,
da OIN zmerno vpliva na udeleženčev uspešen zaključek izobraževanja, skoraj četrtina pa
jih meni, da na njihovo uspešnost sploh ne vpliva. To pomeni, da OIN ocenjujejo kot do-
kument brez posebne vrednosti.
To vprašanje je smiselno tudi zaradi tega, ker organizatorji/vodje izobraževanja pri
odraslih udeležencih izobraževanja zaznavajo kar precej težav, povezanih z uresničeva-
njem OIN, pa tudi mnogo drugih težav (situacijskih, institucijskih in dispozicijskih ovir),
ki bi jih morda z ustreznim sprotnim zaznavanjem ter sprotnim reševanjem lažje obvla-
dovali. Organizatorji izobraževanja odraslih pri udeležencih zaznavajo med drugim na-
slednje težave:
»Zaradi časovne stiske ne opravijo ali niso uspešni pri opravljanju kakšnega izpita,
predvidenega v izobraževanem načrtu.«
»Ne uspejo slediti obveznostim v izobraževalnem programu. To je posledica njihovih
obveznosti iz delovnega razmerja, kaže pa se kot neredna udeležba na predavanjih
in posledično neopravljeni izpiti.«
»Največ je osebnih težav (družina, služba, denarne težave), zaradi česar udeležen-
ci izpuščajo svoje obveznosti.«

Ovire, s katerimi se soočajo udeleženci izobraževanja odraslih

Zanimalo nas je, ali se udeleženci izobraževanja odraslih soočajo s kakšnimi težava-
mi, problemi, zaradi katerih bi potrebovali dodatno pomoč s strani učiteljev, organiza-
torjev ali svetovalcev na izobraževalni instituciji. Da bi to ugotovili, smo jih v intervjujih
povprašali, s katerimi ovirami se srečujejo in kako jih rešujejo. Večina udeležencev nava-

184
   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189