Page 77 - Polona Kelava, Neformalno učenje? Kaj je to? Dissertationes 24, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2013
P. 77
neformalno učenje in dialog 77
cialni dejavnik učenja in otrokovega razvoja. V tem smislu je tudi Vigot-
ski zagovornik pogleda, ki pripisuje dialogu temeljno, osrednjo in bistve-
no vlogo v procesu učenja.

Oblike učenja in izobraževanja

Slovarček Terminologija izobraževanja odraslih (Jelenc (ed.), 1991)4
opredeli formalno izobraževanje takole:

»1. Strukturirano, kronološko urejeno izobraževanje, ki ga organizirajo
osnovne in srednje šole ter univerze ali pa specializirane tehniške visoke šole
v posebnih programih za študente s polnim študijskim časom (full-time). Iz-
raz se uporablja tudi za označitev vrste ustanov, na katerih poteka takšno iz-
obraževanje.
2. Vsako formalno strukturirano in sosledično organizirano izobraževanje,
v katerem sta jasno opredeljeni učiteljeva in učenčeva vloga; učitelj vodi izo-
braževanje in je odgovoren za učenčevo izobraževanje.
3. Izobraževalni programi, ki zahtevajo vpis in registracijo učencev (po Une-
sco International Standard Classification of Education) /…/.« (Op. cit., 30)
Ista knjiga vsebuje tudi geslo/opredelitev izraza »formalno izobra-
ževanje odraslih«:
»1. Formalno strukturirano in sekvenčno organizirano izobraževanje od-
raslih, v katerem učenci sledijo izobraževalnemu programu, ki ga načrtuje
in vodi učitelj.
2. Izobraževanje odraslih, ki naj privede do neke vrste formalno potrjenih iz-
obraževalnih rezultatov, kot so dosežena stopnja izobrazbe, diploma ali po-
klicna kvalifikacija /…/.« (ibid.)
V slovarčku najdemo tudi definicijo neformalnega izobraževanja
in neformalnega izobraževanja odraslih. Navedimo najprej geslo za prvi
pojem:
»1. Glej zunajšolsko izobraževanje /…/
2. Izobraževalni programi, ki ne zahtevajo ali ne predstavljajo uradnega vpi-
sa ali registracije učencev (po Unesco International Standard Classification
of Education).« (Op. cit., 46)
Za tem pa v istem geslu sledi pomembna opomba:
»Op. ur. slov. izdaje: V slovenščini nimamo izrazov, s katerimi bi lahko jasno
označili in razločili angleška izraza ‚non-formal‘ in ‚informal‘. Odločili smo
se, da to, kar je v izvirnem angleškem besedilu opredeljeno z izrazom ‚infor-
mal adult education‘, označimo z našim izrazom ‚neformalno izobraževanje
odraslih‘, kar ustreza pojasnilu izraza v izvirnem angleškem besedilu. Izraz

4 Knjižica je prevod UNESCOVE trijezične Terminologije izobraževanja odraslih (Terminology of Adult
Education, Paris: UNESCO, 1979), ki so ji bila dodana nova slovenska gesla s pojasnili.
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82