Page 204 - Polona Kelava, Neformalno učenje? Kaj je to? Dissertationes 24, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2013
P. 204
Neformalno učenje? Kaj je to?
ranje posameznikovih znanj in spretnosti z zbiranjem dokazil v osebni
zbirni mapi, vrednotenje teh dokazil ter po potrebi preverjanje manjka-
jočih znanj, kar izvaja tričlanska komisija, in na koncu priznavanje znanj
in spretnosti z izdajo certifikata o nacionalni poklicni kvalifikaciji.
Postopki in orodja, ki so se razvila v sistemu nacionalnih poklicnih
kvalifikacij, vključno z načinom usposabljanja kadrov, ki delujejo v siste-
mu ter posedujejo osebno zbirno mapo, se uspešno prenašajo tudi v sis-
tem priznavanja neformalno in priložnostno pridobljenih znanj v for-
malnem izobraževalnem sistemu.

Priznavanje rezultatov neformalnega in priložnostnega
učenja v sistemu poklicnega, strokovnega in višješolskega
strokovnega izobraževanja

V srednjem poklicnem in strokovnem izobraževanju je področje pri-
znavanja neformalnega znanja urejeno z Zakonom o poklicnem in stro-
kovnem izobraževanju (UL 79/2006, 27. 7. 2006), ki opredeljuje mo-
žnost vrednotenja in priznavanja tako za dijake kot za odrasle udeležen-
ce poklicnega ali strokovnega. Podrobneje je postopek priznavanja ne-
formalno in priložnostno pridobljenega znanja določal Pravilnik o oce-
njevanju znanja v poklicnem in srednjem strokovnem izobraževanju iz
2007 (Ur.l. RS, št. 78/2007), ki pa ga je leta 2010 nadomestil Pravilnik
o ocenjevanju znanja v srednjih šolah (Ur.l. RS, št. 60/2010), v katerega
področje priznavanja predhodnega znanja ni vključeno. Tako je načrto-
vanje in izvajanje postopka priznavanja predhodno pridobljenega zna-
nja v pretežni meri prepuščeno izvajalcem postopka in njihovi strokov-
ni usposobljenosti.

V višjem strokovnem izobraževanju urejata priznavanje neformalno
pridobljenega znanja Zakon o v višješolskem strokovnem izobraževanju
(Uradni list RS, št. 86/2004) in Pravilnik o priznavanju predhodno pri-
dobljenega znanja v višjem strokovnem izobraževanju (Uradni list RS,
št. 20/2010). Poleg tega so bile pripravljene Skupne smernice in standardi
v postopkih priznavanja predhodno pridobljenega znanja v višjem stro-
kovnem izobraževanju (julij 2010), ki zelo natančno opredeljujejo posto-
pek in merila ugotavljanja, preverjanja, vrednotenja in priznavanja pred-
hodno pridobljenega znanja, ki so ga študenti višjih strokovnih šol pri-
dobili s formalnim ali z neformalnim izobraževanjem oziroma usposa-
bljanjem.

V izobraževalnem sistemu je priznavanje rezultatov neformalnega
učenja v službi priznavanja posameznih delov javno veljavnega izobraže-
valnega programa. Slednje je primarno namenjeno hitrejšemu napredo-
   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209