Page 197 - Polona Kelava, Neformalno učenje? Kaj je to? Dissertationes 24, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2013
P. 197
varjanje novih priložnosti za 197  
učenje – priznavanje neformalno in
priložnostno pridobljenih poklicnih
in strokovnih znanj
Creating New Learning Opportunities –
Recognition of Non-Formal and Informal
Learning and Professional Knowledge and
Skills

Helena Žnidarič in Barbara Kunčič Krapež

Povzetek

Današnje možnosti in priložnosti za učenje so neomejene, brezmejne in takojšnje.
Učenje lahko poteka v različnih okoljih in na različne načine (formalno, neformal-
no, priložnostno). Kadar je smiselno, je potrebno predhodno pridobljeno znanje pri-
znati, na primer ob vstopu v izobraževanje ali na trg dela. Vrednotenje in priznava-
nje neformalno in priložnostno pridobljenega znanja in izkušenj je eden od ključ-
nih ukrepov, ki podpirajo uresničevanje koncepta in strategije vseživljenjskega uče-
nja, saj omogoča, da se vrednoti in prizna znanje posameznika ne glede na življenj-
sko obdobje in učno okolje, v katerem ga je usvojil. Priznavanje neformalno in prilo-
žnostno pridobljenih znanj je tudi eden od pomembnih elementov evropske strate-
gije (Evropa …, 2010) za ustvarjanje novih delovnih mest in spodbujanje gospodarske
rasti. Zato Evropska komisija poziva svoje članice, da vzpostavijo nacionalne sisteme
in priznavajo znanja in spretnosti, pridobljene zunaj formalnega sistema izobraževa-
nja. V prispevku se osredotočamo na to, kako uspešni smo v Sloveniji pri uresničeva-
nju evropskih priporočil predvsem na področju priznavanja neformalno in priložno-
stno pridobljenih poklicnih in strokovnih znanj.
Ključne besede: priznavanje rezultatov neformalnega in priložnostnega učenja, po-
klicna in strokovna znanja, formalno izobraževanje, nacionalne poklicne kvalifikaci-
je, zagotavljanje kakovosti priznavanja

Abstract

The present-day learning opportunities are limitless, borderless and instantaneous.
Individuals can learn in various environments, using different paths (formal, non-
-formal, informal). Whenever applicable, prior non-formal and informal learning
should be recognized, when entering formal education or the labour market, for
example. Validation and recognition of prior non-formal and informal learning and
   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202