Page 169 - Polona Kelava, Neformalno učenje? Kaj je to? Dissertationes 24, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2013
P. 169
en učiteljeve 169  
profesionalne odličnosti v
neformalnem izobraževanju
The Significance of a Teacher’s
Professional Excellence in Non-
Formal Education

Petra Javrh

Povzetek

Soočamo se s prodorom novega načina prenašanja informacij praktično v vseh porah
življenja. S svojo nenadoma skoraj nepogrešljivo prisotnostjo novi mediji učinkujejo
na svojevrsten, lahko tudi močno odtujen, odnos do realnosti tako mladih kot tudi
odraslih generacij. Priznati pa je treba, da napredna izobraževalna tehnologija prina-
ša svežino, saj z odgovorno in premišljeno rabo lahko obogati, pospeši in poenostavi
učne, informativne, animacijske in druge napore učiteljev in izboljša dosežke učen-
cev. Nastaja pa problem: ali so učitelji s področja neformalnega izobraževanja kos
tekmi z multimedijskimi sporočili, njihovim učinkom, ki so pri učencih vse bolj opa-
zni, a hkrati tudi mnogokrat premalo raziskani. In na drugi strani: ali ni ponekod v
ospredju še vedno neartikulirano prepričanje, da bi morali kot izobraževalci vztrajati
pri klasičnih pristopih in se čim bolj izmikati tem učinkom. Gre za vrsto še ne dovolj
raziskanih vprašanj, kaj te dileme pomenijo za kakovost didaktične izvedbe na ravni
učitelj – učenec. Ta odprta vprašanja povzročajo vrsto nelagodnosti predvsem učite-
ljem. Že vsaj zaradi teh dilem je potrebno na novo premisliti temelje in etiko profesi-
onalnega delovanja ter prizadevanj na tem področju neformalnega učenja, o čemer
bomo spregovorili v prispevku. Učitelji se predvsem pri izobraževanju ranljivih cilj-
nih skupin ne morejo več zanašati zgolj na predhodne izkušnje, četudi je teh veliko
in so že vrsto let delali na tem področju. Zaradi aktualnih družbenih sprememb se
potrebe udeležencev vse pogosteje korenito spreminjajo, praviloma pa nenehno ni-
hajo. Slednje terja od učiteljev – in tudi izobraževalnih ustanov, ki neformalne pro-
grame izvajajo – premislek o individualni in institucionalni profesionalni odličnosti.
Ključne besede: profesionalna odličnost, profesionalni razvoj učitelja, kariera, izo-
braževanje odraslih, ranljivi odrasli
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174