Page 44 - Marjan Šimenc (ur.), Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji, Dissertationes 22, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2012
P. 44
 Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji

čevanja posameznikov v politično, družbeno in kulturno življenje ter
pri vzgoji državljanov kot polno sodelujočih članov politične skupnosti.

Analiza opravljenih raziskav na tem vsebinskem področju ter med-
narodna primerjalna študija izobraževalnih politik s širšega področja
državljanske vzgoje temelji na naslednjih opravljenih ekspertnih nalo-
gah:

- primerjalni analizi izobraževalnih politik na področju izobraže-
vanja za demokratično državljanstvo in vzgoje za demokracijo v
okviru študije mreže Eurydice Državljanska vzgoja v Evropi;4
- primerjalni analizi Vseevropske študije Sveta Evrope o izobra-
ževalnih politikah na področju izobraževanja za demokratično
državljanstvo5 ter pregledu rezultatov in evalvacije projekta Sveta
Evrope »Izobraževanje za demokratično državljanstvo«.
Primerjalna analiza študije Državljanska vzgoja v Evropi mreže Eu-
rydice, ki prinaša podatke nacionalnih politik, strategij in kurikulumov
držav članic EU-ja ter ostalih evropskih državah, ki sodelujejo v mreži
Eurydice, ter primerjalna analiza vseevropske študije Sveta Evrope o izo-
braževalnih politikah na področju izobraževanja za demokratično drža-
vljanstvo sta bili opravljeni na podlagi naslednjih vprašanj, ki se nanaša-
jo na tri temeljne ravni analize, in sicer na status, cilje ter utemeljitev dr-
žavljanske vzgoje v okviru javnega šolanja:
1. Kakšen je status vsebinskega področja državljanske vzgoje v šo-
lah in ostalih vzgojno-izobraževalnih ustanovah?
2. S kakšnimi učnimi načeli in pri katerih šolskih predmetih se
organizirajo formalni programi državljanske vzgoje?
3. Katero oz. kakšno je temeljno razumevanje državljanstva kot
političnega pojmovanja posameznika in državljanske enakosti ter
z njim povezanih demokratičnih vrlin in ostalih temeljnih kom-
petenc demokratičnega državljanstva?

4 Slovenski prevod študije Državljanska vzgoja v Evropi je dostopen na spletnih straneh Ministrstva za
šolstvo in šport. Poročila posameznih držav, ki so sodelovale v študiji, so dostopna na spletnih straneh
mreže Eurydice, www.eurydice.org.

5 Vseevropska študija o izobraževalnih politikah na področju izobraževanja za demokratično drža-
vljanstvo je potekala v drugi fazi projekta Sveta Evrope »Izobraževanje za demokratično državljan-
stvo« (2001–2004). Metodologija študije temelji na modelu preučevanja izobraževalnih politik iz štu-
dije Stocktaking Research on Policies for Education for Democratic Citizenship and Management of Diversity in
Southeast Europe.
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49