Page 43 - Marjan Šimenc (ur.), Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji, Dissertationes 22, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2012
P. 43
narodni 

dokumenti:

primerjalna analiza

izobraževalnih

politik s področja
državljanske vzgoje1

Metodologija primerjalne analize izobraževalnih politik

Na področju1 mednarodnih primerjalnih raziskav ter analiz izo-
braževalnih politik s širšega področja državljanske vzgoje so v
zadnjem desetletju potekale pomembne spremembe tako na ravni teori-
je kakor tudi na ravni izobraževalnih politik in pedagoške prakse. Na-
raščajoče posvečanje posebne pozornosti temu vsebinskemu področju
v okviru držav članic EU, Evropske komisije (tudi znotraj posameznih
programov, npr. program Europe for Citizens), medvladnih ter dru-
gih mednarodnih in regionalnih organizacij (Svet Evrope, UNESCO,
OVSE,2 OECD3), nevladnih organizacij ter ostalih organizacij in in-
stitucij (npr. mednarodna raziskava državljanske vzgoje in izobraževa-
nja ICCS 2009 v izvedbi organizacije IEA) je pomemben kazalec vse ve-
čjega pomena vzgoje in izobraževanja pri spodbujanju aktivnega vklju-

1 Deli pričujočega razdelka temeljijo na delu, ki ga je avtor besedila (Mitja Sardoč) opravil v okviru pri-
prave nacionalnega poročila za študijo mreže Eurydice Državljanska vzgoja v Evropi ter spremni bese-
di avtorja besedila (Mitja Sardoč) k slovenskemu prevodu študije (Sardoč, Mitja. Državljanska vzgoja
v Evropi: izzivi, vprašanja in dileme: spremna beseda. V: Sardoč, Mitja (ur.). Državljanska vzgoja v Evro-
pi. Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport, 2005, 3–9) ter ostalih raziskovalnih nalogah na širšem
področju državljanske vzgoje, ki jih je avtor besedila opravil kot nacionalni koordninator projekta

Sveta Evrope “Izobraževanje za demokratično državljanstvo” med leti 2006–2011.

2 Npr. program Organizacije za varnost in sodelovanje v Evropi ter njen oddelek za demokratične in-
štitucije in človekove pravice (ODIHR) že več let vodi različne projekte na področju medsebojnega
razumevanja in spoštovanja različnosti.

3 Npr. program Organizacije za ekonomsko sodelovanje in razvoj ter njen center za raziskave in ino-
vacije v vzgoji in izobraževanju (CERI) vodi nov program izobraževanja učiteljev za različnost, kjer
je poseben poudarek namenjen usposabljanju učiteljev za vse večjo različnost v razredih.
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48