Page 118 - Marjan Šimenc (ur.), Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji, Dissertationes 22, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2012
P. 118
 Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji

katalogov znanj. Smernice, načela in cilji posodabljanja učnih načrtov,
ZRSŠ, 2006) Komisije za spremljanje in posodabljanje učnih načrtov –
ustanovil jo je minister za šolstvo marca 2006 –, so se cilji prenove UN
nanašali na vsebino predmetov (posodobitev, jasnejša diferenciacija ob-
veznih oz. izbirnih vsebin, vendar pri ohranjenem ali kvečjemu skrče-
nem obsegu), načine načrtovanja kurikuluma, predvsem pa na striktno
zapisovanja standardov in ciljev in na v splošnem bolj poenoten način
pisanja UN. Nabor prenovljenih učnih načrtov za obvezne predmete v
osnovni šoli je bil leta 2008 potrjen na Strokovnem svetu RS za splošno
izobraževanje. Da bi prenovljeni učni načrti stopili v veljavo, bi jih moral
potrditi še minister za šolstvo. Del strokovne javnosti je opozoril, da je
pri prenovi nekaterih učnih načrtov prišlo do resnih strokovnih napak,
v splošnem pa prenova ni dosegla pojmovnega poenotenja učnih načr-
tov, saj so med učnimi načrti predmetov ostale številne razlike v rabi pe-
dagoških in didaktičnih pojmov, predvsem v obliki različnih klasifika-
cij in opredelitev izobraževalnih ciljev in standardov znanja. Minister za
šolstvo je zato v letu 2009 naročil, da se prenovljeni učni načrti ponovno
pregledajo in redigirajo ter pojmovno poenotijo.

Evalvacijo predloga učnega načrta za državljansko in domovinsko
vzgojo ter etiko iz leta 2008 v primerjavi z načrtom iz 1999, je smisel-
no opraviti na dveh ravneh. Na splošnejši ravni iz besedila predloga UN
pokušamo razbrati tematska področja državljanske vzgoje, ki naj bi jih
vključeval predmet, konkretno pa se lotimo kritike povsem konkretnih
zapisov v predlogu. Kot bomo namreč pokazali, je bil prav predlog uč-
nega načrta za državljansko in domovinsko vzgojo ter etiko med tistimi,
ki jim lahko očitamo strokovno sporne formulacije, hkrati pa je mogoče
vendarle opaziti smiselne spremembe v strukturi predmeta.

Tabela: Poglavja državljanske in domovinske vzgoje ter etike, učni načrt
2008.

7. razred 8. razred
Posameznik in družba Demokracija
Človekove pravice in odgovornosti Domovinska in državljanska kultura
Človeške različnosti (iz večkulturnosti v Človeštvo in prihodnost
medkulturnost)
Vrednote, verovanja in etika

Primerjava naslovov tematskih sklopov z učnim načrtom za drža-
vljansko vzgojo in etiko iz 1999 kaže, da so avtorji vsebino predmeta bolj
osredotočili na družbene in politične teme, vsaj na prvi pogled pa se je
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123