Page 103 - Marjan Šimenc (ur.), Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji, Dissertationes 22, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2012
P. 103
liza učnih 
načrtov: družba in
državljanska
(in domovinska)
vzgoja ter etika

Vtem delu evalvacijske študije bo najprej opravljena analiza drža-
vljansko-vzgojnih vsebin v dveh obveznih predmetih osnovne
šole, najprej družbe (4. in 5. razred) ter nato državljanske in domovin-
ske vzgoje ter etike (7. in 8. razred). Pri tem ne moremo prezreti, da se
obdobji, v katerih sta navedena predmeta del osnovnošolskega progra-
ma, ne stikata. V 6. razredu, v katerem sta sicer uvedena »družboslov-
na« predmeta zgodovina in (delno družboslovna) geografija – pri ka-
terih pa raziskovanje družbenega življenja ljudi ni postavljeno v samo
ospredje –, tako ni predmeta, ki bi se sodobne družbe, v kateri učenci ži-
vijo, loteval s sociološkega ali političnega vidika. Vertikala družboslov-
nega izobraževanja, vertikala raziskovanja družbenega sveta, v katerem
učenci živijo, je v osnovni šoli torej necela, če ne prekinjena.

Učni načrt za predmet družba (4.in 5. razred) – koliko
državljansko-vzgojnih sestavin?

Če danes analiziramo učni načrt za predmet družba, ki je bil spre-
jet na Strokovnem svetu Republike Slovenije za splošno izobraževanje, je
treba upoštevati, da tisti, ki so ga v letu 2010 in 2011 posodabljali in pre-
gledovali, niso imeli pooblastila, da bistveno spreminjajo njegovo zasno-
vo, ki je nastala v letih kurikularne prenove in je bila sprejeta leta 1998.
Zato se večina opažanj, ki bodo sledila, vsaj posredno nanaša na koncep-
tualno zasnovo predmeta, ki je bila sprejeta v letu 1998.1

V uvodnih opisih predmeta, ki jih najdemo v novem učnem načrtu
za predmet družba (4. in 5. razred), sprejetem v letu 2011, je vseeno ne-

1 Učni načrt je bil sprejet na 20. seji Strokovnega sveta RS za splošno izobraževanje, dne 29. 10. 1998.
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108